Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Tillid
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 13:06
Hej.
Jeg øver en del horsemanship me dmin hets og fra at have været en nervøs og udspekuleret hest er han blevet rigtig god.
Han kan neje o.s.v. og vi er ved at øve schenkelvigninger fra jorden men ville utrolig gerne lærer ham at ligge ned på kommando. Jeg ved ikke hvilke tegn jeg skal give ham. Er der nogen der ved hvordan?
0
0
Svar på denne tråd

at ligge
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 17:47

Jeg har set en bog på et tidspunkt, jeg mener den hed `træn din hest`. Der står hvordan man lærer sin hest en masse forskellige cirkus triks, bla. at lægge sig på komando.
Den kan findes på biblioteket.

Ingen er stærkere end ham, der tør erkende han er svag
0
0
Svar på denne tråd

ligge ned
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 19:39
sådan her

mvh Stine

0
0
Svar på denne tråd

Nej, nej, nej ....
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 22:23
Schenkelvigninger foregår ved hjælp af schenklerne. Derfor kan man IKKE lave schenkelvigninger fra jorden.
Det svarer lidt til, at en person med amputerede ben stiller op til hundrede meter løb.

Uha, uha!

Johannes
0
0
Svar på denne tråd

Til johannes
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 00:15
Hvordan kan det være at hesten frivilligt går schenkelvigninger fra jorden af i alle gangarter når der tale som horsemanship. nu er jeg helt rundt på gulvet.... Hvis jeg fortsætter med at gøre det med hestens egen vilje er det så dyreplageri?
0
0
Svar på denne tråd

schenkelvigning
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 08:18
Gud hvor er du dog kategorisk, Johannes! Hvad kalder du det så, hvis hesten bevæger sig sidelæns skråt fremad, stillet væk fra bevægelsesretningen og er tilnærmelsesvis parallel med langsiden, men der er ikke rytter på hesten? Kan man så heller ikke lave versader fra jorden, eller piaffe?

Og der er rent faktisk "løb" for handicappede, bl.a. amputerede. Det foregår i kørestol..... ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Stinedecor
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 11:08
Du spørger: "Hvad kalder du det så, hvis hesten bevæger sig sidelæns skråt fremad, stillet væk fra bevægelsesretningen og er tilnærmelsesvis parallel med langsiden, men der er ikke rytter på hesten?"

Mit svar: flyt for tryk ;-D (går ud fra at I bruger hånd eller pisk til at dirigere hesten?)

Men i øvrigt, for at køre Johannes tankespil helt ud - kan en rytter, som ingen (hele) ben har eller som er lam i benene lave en schenkelvigning?

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

vbvmmcv
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 12:03
Mht. at ligge ned.

Hvordan nejer hesten ? På hvilket kommando nejer den? har den benet på jorden når den gør det? Fra hvilken side gør den det?
Fortæl lidt om hvordan du arbejder med den, så kan jeg skrive et svar senere.

hilsen Steffi
0
0
Svar på denne tråd

Fnise fnise...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 14:18
Det kan være at alle os der arbejder fra jorden skal til at opfinde nye navne, til de velkendte øvelser...
Når nu en Schenkelvigning ikke kan være en Schenkelvigning, når man ikke bruger schenklen til at trykke med. :-)
Men det er jo præcis den samme øvelse du laver, om du bruger schenkel eller hånd til at trykke med gør jo ikke den store forskel.

I øvrigt er en Schenkelvigning (med schenkler) vel også flyt for tryk...
0
0
Svar på denne tråd

Cherokee
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 15:46
Det kan du da have ret i :-)

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Måden hesten ligger sig
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 20:41
På en natyrlig måde. Ligesom når hesten ligger ned for at hvile =)
0
0
Svar på denne tråd

jhgjhgjhg
Forfatter: 
Dato:  09-06-2005 10:37
Vil du skrive om hvordan den NEJER, jeg er nok klar over hvordan du vil have den til at ligge sig :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider