Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Fletninger???!!!!!
Forfatter: 
Dato:  18-06-2001 19:40
Hej!!!

Jeg har et stort problem jeg er ikke så god til at flette min pony!!!!!!!

Jeg har hørt man kan flette med sytråd men kan man det når manen er helt vild tyk??????

Hvordan gør man?????

Hilsen

Carina:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P
0
0
Svar på denne tråd

Re: Fletninger???!!!!!
Forfatter: 
Dato:  18-06-2001 20:06
Jeg vil foreslå dig at starte med at rive + tynde manen ud...Så er det hele nok lidt nemmere... ;-)

Mvh Tinus
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-06-2001 22:16
Jeg fletter altid med sytråd - det lidt svært at forklare men jeg skal prøve.

Du deler manen op i temmelig brede stykker ( plejer at være lidt under en man kams brede ) Jeg mener at der bliver 10 fletninger på min hest. Så fletter du helt normalt - dog ikke op i luften som hvis du skal have fletningerne helt op på halsen og stå. Husk at flette stramt ! Så bukker du fletningen op 2 gange og syer frem og tilbage en 10-15 gange. Start med at sy fra undersiden og op. Når du har syet frem og tilbage slutter du igen på undersiden - lad ca 5 cm tråd hænge ud.
Når du har syet alle sammen kan du ved hjælp af tråden der hænger ud stramme dem ved at hive i den, med lidt øvelse kan du næsten få dem til at se helt ens ud. Så klipper du tråden af, og giver det evt en gang hårspray.

Jeg bruger en nål på ca 5 cm, UDEN spids på, og ganske almindeligt sort garn. Det tager ca 20 min at flette på denne måde, og det bliver faktisk pænest hvis manen er lidt tyk.

Pandelokken fletter jeg også. Men den ruller jeg nærmest op, dvs bukker et lille stykke op - sy - buk op - sy osv. Hvis man ikke kan finde ud af at flette pandelokken i en fransk fletning, kan man når man har syet pandelokken fast, forsætte med at sy på den "løse" hår, sy ind under og hiver tråden rundt, sådan at tråden ligger oven på håret.

Håber du forstod hvad jeg mente - det er nu meget lettere at udføre i virkeligheden end det lyder !
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-06-2001 21:40
Hej Cathrine!!

Hvordan mener du med frem og tilbage?????

Skal tråden ikke flettes ind i fletningen?????

Skal det være sort tråd????????

Hilsen

Carine
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-06-2001 09:40
Hej

Nej tråden behøver selvfølgelkig ikke at være sort, men min hest har sort man så..

TRåden skal ikke flettes ind i, men syes igennem, sådan frem og tilbage dvs. du starter med at sy nede fra, igennem fletningen når den er bøjet op, så kommer du jo op på oversiden af halsen, så tilbage igen...

H¨åber du kan forstå hvad jeg mener det er som sagt meget svært at forklare
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-06-2001 12:22
Hej Cathrine!!!

Mange tak for hjælpen!!!!!!!!

Hilsen

Carina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-07-2001 20:50
Plejer I at bruge tape når I fletter?
På forhånd tak.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-07-2001 18:27
Hej

Nej jeg bruger aldrig tape. I starten af mine stævne tid gjore jeg men opgav hurtigt, da det er meget svært at få det til at se pænt ud. Og når man fletter på denne her måde med at så, kan jeg kun forestille mig hvor grimt det bliver med tape, da fletningerne er meget tykke.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider