Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Ponyen rækker tunge
Forfatter: 
Dato:  05-06-2005 14:31
Er der nogen der evt. kan komme med et bud på hvorfor min pony rækker tunge, når der rides på hende. Nogen gange mere end andre.

Hun har fået tjekket sine tænder. Der er intet at mærke på hendes ryg. Tunge "problemet" er der hvadenten der rides uden eller med sadel.

Er der nogen der har en ide om hvorfor?

Hilsen

Dorte
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-06-2005 17:46
Hej Dorte.

Har du prøvet at skifte til et andet bid?

Der findes jo et utal af grunde til at hesten rækker tunge - men det første jeg tænker på er tænderne - som du skriver at du har fået tjekket. Så det kan jo ikke være det.

Jeg har også hørt noget om at heste kan finde på at "sutte" på deres tunge når de er veltilpasse - men ved ikke om det er 100% rigtigt.

Håber det kan hjælpe dig lidt!!

MVH

Charlotte (",)

It's too late to shut the stable door after the horse has bolted.

Beauty is only skin deep, ugly goes to the bone

Murphys Law
0
0
Svar på denne tråd

Tak charlotte
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 09:58
Jeg har selv tænkt på at prøve med et Hackamore, og se om hun stadig rækker tungen ud. For mig er det lidt af en gåde! Gad vide om hun bare synes det er sjovt, at rende med tungen under hagen.

Dorte
0
0
Svar på denne tråd

jeg tror
Forfatter: 
Dato:  10-06-2005 07:23
jeg tror din hest er det man kalder tungerækker, det vil sige at den når den rides stikker tungen ud af munden, for det meste til siden.. Det er meget svært at vende den af men.. Og trækker ned i point hvis man rider dressur... Samt betragtes som en handelsfejl...
Det skal lige siges at den jo ikke er tungerækker hvis blot den slikker sig om munden, og så tager tungen ind igen...
Håber du kunne bruge svaret.
Hilsen Daffe
0
0
Svar på denne tråd

Specielt bid.. 0_o
Forfatter: 
Dato:  14-06-2005 17:26
På min gamle rideskole fik den hest jeg red på et specielt bid i munden hvor der nærmest stak en metal plade ud foran og bagpå bidet , så hun ikk rakte tunge.. Lidt brutalt synes jeg , men det virkede og jeg tror godt man må ride med det til stævner.. 8-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider