Ved ikke lige om det er det rigtige sted, jeg har postet det her - håber det går
Sagen er den, at min hest er blevet så besværlig når vi skal have dyrlæge til ham.
Skulle have dyrlæge til ham igår, for at få tjekket tænder og vac., og dyrlægen kunne slet ikke komme i nærheden af ham, for at give ham noget beroligende - og jeg havde svært ved at holde ham.
Så vi var nødt til at opgive og så kommer der to dyrlæger ud i morgen formiddag (fredag) - en til at stikke og en til at holde kræet, for når han har det humør må er han simpelthen så stærk i sin hals, at jeg ikke har nogen chance...
Jeg har ingen idé om, hvad det skyldes. Synes ikke han har haft nogen traumatiske oplevelser med dyrlæger, mens jeg har haft ham.
Det eneste jeg kan komme i tanke om, er at han for nogle vintre siden blev helt mærkelig. Kort fortalt så var der simpelthen ingen som kunne komme i nærheden af ham og det var tydeligt at han var skrækslagen for alle. Men efter en lille månedes tid, kunne jeg endelig komme til at snakke med ham. Vi har ingen idé om hvad der skete med ham, men han er da så småt ved at blive "nogenlunde" normal igen.
I hverdagen er han i hvert fald noget af det sødeste jeg har oplevet i lang tid, og han vil igen gerne nusse og hygge, som han også ville før episoden. Men han er stadig meget usikker overfor fremede, specielt mænd synes han skuler meget til, men ved ikke om det bare er mig der husker forkert.
Han er heldigvis blevet sød når hovsmeden kommer, og står fint og det hele - men det har nu også taget lang tid. Men nu kender han jo også dem som kommer og han har helt klart haft sine farvoritter mellem hovsmedene.
Meningen med mit indlæg var bare at høre, om andre har haft eller stadig har en hest som ikke brød sig om dyrlæger? Og måske kunne give mig nogle råd til, hvordan jeg kan gøre ham vant til dyrlæger!? Eller måske bare har en idé til, hvad der evt. kunne være sket med ham den vinter...
Håber der sidder nogle kloge hoveder derude