kan sagtens bøje nakken uden at være eftergivende og til bid'et.
Når hesten er til biddet skal du have et let sug på tøjlen, plus hesten skal give efter og følge biddet frem når du giver efter og giver længere tøjle.
Måske du kommer til at holde lidt for godt fast i tøjlerne når du er til stævne fordi du er lidt nervøs... og derfor glemmer at give efter = at hesten bliver anspændt og ikke eftergivende.
Eller måske du glemmer at ride helt nok frem til hånden, så din hest kan komme til at gå at putte sig??
Jeg har nogen gange (ikke til stævner, men i den daglige ridning derhjemme) haft det omvendte problem... at Shalu går pænt med hovedet "hvor det skal være" så det måske ser rigtigt ud, men jeg kan mærke den ikke er igennem og eftergivende... Så er det igang med en masse løsgørende øvelser, overgange og halve parader så den kommer helt under hjælperne... og dermed rigtigt til bidet så det ikke bare ser sådan ud men at den rent faktisk er der
Jeg synes Charlottes forslag om at blive filmet til stævne er rigtig god... så kan din underviser evt. kigge det igennem og se hvilke fejl du evt. laver når du er til stævne i forhold til når du rider derhjemme hvis han/hun ikke mener du har problemet der.
Hvis han/hun stadig ikke mener der er et problem skal du måske overveje at skifte underviser, i hvert fald hvis det er noget du får at vide hver gang du er ude at starte.
Er det kun en enkelt gang kan det jo være dommeren der tager fejl
Hilsen