Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Køb af føl/plag
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 21:25
Jeg har en plan om at købe mig en lille følbasse til efteråret.

Der ligger megen overvejelse bag det fra min side, og det er noget jeg virkelig ønsker.

Jeg er træt af at købe heste med "menneskeproblemer" og vil gerne være med til at præge min næste hyp fra start og give den en god opvækst med gode oplevelser.
Jeg er klar over at det er meget tidskrævende, og kræver meget tilmodighed.
Jeg har før jeg fik egen hyp redet på et frieserstutteri, og købte min første hest som 3 års.
Mine heste er opstaldet hos en pintoavler, som har mange års erfarring med unge heste.
Så jeg har alt den hjælp jeg kan bruge, og min egen erfaring til hjælp

Nu er det så jeg er interesseret i at høre jeres både gode og dårlige erfarringer med dette.

Følbassen vil komme til at stå privat hvor den er på fold fra morgen til aften sammen med mine to vallaker.

På forhånd tak for hjælpen

Venlig hilsen Linda, Højballe og Lemon

0
0
Svar på denne tråd

Jo da...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2005 08:53
Personligt synes jeg det lyder som en super idé; jeg har selv flere heste i stalden som jeg har haft fra føl - og det ER altså et helt specielt forhold man bygger op til dem.

Selvfølgelig får man også sine udfordringer undervejs, men hvis man har TIDEN så kommer resten faktisk temmelig let - efter mine erfaringer :-)

Så held, lykke og en masse gode oplevelser med det!!
:o)
Birgit
0
0
Svar på denne tråd

har selv
Forfatter: 
Dato:  26-05-2005 10:22
Jeg købte min hoppe som 2 års og fik føk et halv år efter. Jeg har aldrig fortrudt at jeg købte en ung, men der har da været en del gange hvor jeg gerne ville have haft en ældre, som kunne rides. Men man får mange gode oplevelser med sin hest, når man har dem fra helt unge af. Samtidig ved du også hvad der sker med den, og lærer selv den alle de dårlige vaner.
Men som sagt, den største ulempe (synes jeg) har været at skulle undvære at ride. Men det kan jo klares ved at låne hos andre eller rideskole.

Men jeg synes helt klart at du skal gå i gang med projektet. Det er vildt fedt!!

hilsen
Katarina
nu uden Stassiya :{-( Men med Fidelia :-D
0
0
Svar på denne tråd

super plan
Forfatter: 
Dato:  26-05-2005 23:00
jeg sprang selv ud i det sidste år.... købte en på 6 mdr. Var lidt bange for jeg ikke kunne magte opgaven eller gøre en masse forkert, men det hele kommer hen af vejen og man for en ven for livet {>
0
0
Svar på denne tråd

Følbasse
Forfatter: 
Dato:  27-05-2005 07:01
Hej,
jeg kan kun sige at jeg har gode erfaringer med følbasser, har selv fået flere i min stald,jo mindre de er jo bedere, du præger den jo selv og der er ikke andre der har givet den dårlige vaner, heller ikke andre der har kunne tilride den før tid, som man tit ser, forde folk ikke kan vente på at hesten bliver gammel nok, det er derfor at der bliver solgt så mange heste som har dårlig ryg eller ben, alt det er du selv herre over, når du har den fra lille af en rigtig god ting, håber at du finder dit drømme føl.
Mange hilsner og held og lykke.
Conny
0
0
Svar på denne tråd

Hej Linda.
Forfatter: 
Dato:  01-06-2005 20:07
Jeg har næsten altid haft ungheste fra starten og det har jeg kun gode erfaring med. Og som du selv er inde på så er man med til at præge dem, og forhåbentlig give dem en god start på deres videre liv fremover.

Men omvendt set; når man køber sig et fravænnet føl eller en plag på mellem 1½ til 2 år skal man gøre sig bevidst om træningen af den indtil den skal tilrides.
Hvis det er en man gerne vil kunne ride i skoven med, jamen så skal den lære trafikken at kende. Og det bedste man kan gøre der, er at gå igang med at gå ture med den som plag. Jeg har endnu ikke oplevet at få en hest der har taget skade af det. Tværtimod.
Lære den at gå i trailer ret hurtig så er den nemmere at have med byen til evt. stævner og andre indfald man vil med den.
Altså i det hele taget have den så meget i hænder på en god og fornuftig måde at den får en tillid til ejeren og rytteren af den.

Mvh. Lotte
"Oldenborg heste kan og vil"
www.123hjemmeside.dk/stald_miller
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider