Min nye hoppe er faldet godt til; hun er meget kærlig og kælen og generelt let at håndtere.
Problemet er nu "bare", at hun har knyttet sig så meget til en af de andre hopper - at jeg ikke kan ta' denne anden hoppe ud fra folden uden at unghoppen
bryder igennem hegnet. Dvs. hun truer altså ikke bare med det

De går 4 hopper sammen - og kommer godt ud af det med hinanden - så det er jo heller ikke fordi hun bliver
ladt alene!
Efter to gange med løse heste, må jeg nu undlade at ta' den ældre hoppe ud - med mindre jeg først har taget unghoppen - og det gør jo alt andet lige tingene lidt mere omstændige.
Jeg træner den unge hoppe i at komme væk fra flokken ligesom jeg træner hende i almindelig tillid og mønstring - og det går somend meget godt - men det er altså svært at træne hende i at blive alene tilbage...
Jeg skal i forvejen til at lave nye folde, så mine overvejelser går nu på om jeg skal lade unghoppen gå på en fold for sig, med en helt 3. hoppe?
Om hun i så fald vil knytte sig lige så meget til den nye (selvom det selvfølgelig er umuligt at vide)?
Og om I har andre gode idéer til at unghoppen kan modnes - og lære at respektere det hegn som hun jo altså går igennem upåagtet at der er
smæld i det...
Jeg har desværre ikke mulighed for at lukke hende på en fold med et egentligt
raftehegn
PS: Jeg ved selvfølgelig godt hvor fejlen ligger, idet min nye hoppe har gået sammen med sin mor og helsøster fra fødslen til og med sit 3. år!!