Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Ridebaner m. muslingkaller
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 12:33
Har ridebane med vasket sand. bunden er knust sten. Mit problem er at sandet ikke pakker sig ordentligt om stene og hestene stadig efter 3 år river sten op fra bunden. Der har fra starten været for meget sand på men er efterhånden blevet reduceret til det halve. Nu har jeg fået den ide at muslingeskaller kunne være med til at gøre bunden mere fast ( har set og redet på sådan en indendørs). Er der nogen der har gode erfaringer i den retning og hvor meget sand må der være under skallerne ?
0
0
Svar på denne tråd

måske...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 12:49
Jeg ved ikke så meget om det, men det lyder som en god ide, har også hørt at man kan bruge træflis! :D

Knus Rikke...
Det er ALDRIG hestens fejl, det er RYTTERENS!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 13:06
Har jeg også overvejet men da det er en udendørs og jeg har hørt at det kan blive glat i regnvejr hælder jeg mere til skaller
0
0
Svar på denne tråd

Heeei...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 14:18
Træflis er dårligt og i dårligt vejr bliver de utrolig klatte..

Strandskaller er PISSE godt.. :D

IKKE straffe en hest m. pisk og spore. KUN hjælpe..!!!!
OG dem der skraffer med pisk og spore (Måske andre ting) skulle ikke have med heste og gøre..
>:-(
0
0
Svar på denne tråd

Hej Hellis
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 19:03
Vi har en udendørsbane med knuste muslingeskaller.Og vi er rigtigt glade for den ! Den dræner og er hverken for hård eller blød at ride på !
Hvor stort et lag sand har du på jeres bane ? For jeg vil sige at du skal bruge et lag af ca 3-5 cm sand og 15-20 cm skaller for at den bliver rigtig god . Det er min erfaring .
Du må gerne komme og se og prøve vores først hvis du vil.
:-D Mvh Graven :-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 20:42
okay det var noget mindre sand end jeg havde regnet med. Jeg tror min har et sted mellem 10 og 15 cm sand.Hvor har du fået fra og hvad har du måttet betale. Min er en 20-40 bane.det kunne da være spændende at se din bane hvor bor du henne ? :-)
0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 22:29
Jeg bor i Østjylland og der er der et vognmandsfirma der har specialiceret sig i netop at køre de knuste skaller. vil ikke reklamere for firmaet her,men hvis du skriver til mig på beskedcenteret så skal jeg svare dig.
Vi har en 20 X 60 bane og vi har givet ca 3000 kr pr træk og har nok fået ca 6 træk,så ja det er ikke billigt.
:-D Mvh Graven :-D
0
0
Svar på denne tråd

Bekræfter Gravens bemærkning
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 15:47
Nu får du sikkert firma m.m. at vide via Graven....så jeg vil ikke også reklamere for dem, men blot sige at strandskaller lyder som din løsning !
Skaller bliver ikke glatte og fryser ikke....samtidig med at de fjedrer fænomenalt. (y)
Vi har det selv, og Graven har ret i at der skal 15-20 cm på....men til en 20 x 60 bane er jeg dog ikke enig i at det er nok.
Vi fik 5 træk, og det var kun nok til et 10 cm lag på 20 x 40 af vores 20 x 60 bane i sin tid....så det er lidt dyrere end man tror. :-(
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 20:41
Okay det blir noget mere end jeg havde regnet med, men tror desværre at det blir nødvendigt, hvis jeg skal få en god bane ud af den. Nu ved jeg da hvad jeg skal gå efter.
0
0
Svar på denne tråd

ridebanebund
Forfatter: 
Dato:  05-06-2005 15:40
Er der nogen der har et billede af sådan en bund med muslingeskaller?

Er der nogen der har muslingeskaller i en roundpen?
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider