Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hvorfor gør han det?
Forfatter: 
Dato:  12-05-2005 13:00
heej allesammen!

hva gør jeg?

min pony væver, og jeg tror snart jeg har prøvet alt, lukket ham ud tidligt om morgenen og taget ham ind ved en 5 tiden, hvor han så er blevet redet! , hængte en blodt op inden i hans boks sørget for han havede nok med hø, og intet har hjulpet...
alle i stalden brokker sig og siger a jeg har en sindsyg hest, og den ikk er normal oven i hovdet!
og jeg bliver jo ked a det hver enste gang! for de for det til at lyde som om det er min skyld!

er der nogen der har nogle forslag?

håber i kan hjælpe ..

venlig hilsenStar Fighter og Ditte Som er de bedste ;-P
Star Fighter og Ditte Som er de bedste ;-P
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved det ikke
Forfatter: 
Dato:  12-05-2005 14:10
Men stakkels dig.
Det er så frygteligt ikke at vide, hvad man skal stille op.
Først og fremmest vil jeg rose dig, for at du prøver at gøre noget.

Min hjerne (ved ikke om det er korrekt) fortæller mig at vævning skyldes stress. Det kan der jo være ufattelig mange årsager til.

Står i et stort sted? Er der mange børn/unge mennesker? Råben, larm? Er boksen stor, lys og åben, med mulighed for den at følge med i hvad der foregår omkring den? Har den svært ved at tilpasse sig i flokken? Går den alene?
Der er en masse ting som kan forudsage det.
Jeg ville prøve at ændre på nogle af de ovennævnte ting, hvis det selvfølgelig er tilfældet.

I sidste omgang ville jeg finde et andet, mindre sted til ponyen, hvor menneskene også er mere forstående for dig og din hest.
Frøv eventuelt at købe noget B-express og giv den et par mdr. Det er rigtig godt nu i denne periode med pels skift og så er det rigtig godt mod stress.

Du skal i al fald have alt held og lykke.

Smil, fra Maja, Hrannar og mokkerne :-P
0
0
Svar på denne tråd

det er utroligt
Forfatter: 
Dato:  12-05-2005 14:28
som folk er uforstående for heste med "staldunoder".
Som udgangspunkt er der noget i stalden din hest ikke trives med og som stresser den eller også keder den sig.

Et kedeligt faktum er, at vævere har folk en tendens til at "slå ud efter", for at få den til at holde op, hvilket så har den modsatte effekt, fordi hesten bliver stresset.

Som maja også nævnte.. hvordan er staldforholdende/miljøet generelt??
Har du mulighed for at aktivere hesten på andre måder?

Synes iøvrigt det er super flot du ikke bare lader stå til, men forsøger at hjælpe din hest.

Og så ignorer dine staldmedmennesker, de burde tænke sig om inden de åbner munden.

Flot dressursadel sælges
0
0
Svar på denne tråd

min hest er ex-væver...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2005 09:38
Hej Ditte

Jeg har en ex-væver, forstået på den måde, at han ikke væver nu, men sagtens kan få et tilbagefald.

Jeg gjorde god brug af: Pretty Fancy´s Hjemmeside

Hun skiver under hesteviden, en masse gode ting om vævning og andre stald-"unoder".

Jeg har tidligere skrevet et indlæg under røgt og pleje (langt) som beskrev, hvad jeg havde gjort, og hvad der havde virket. Kan du ikke prøve at søge efter det i aften efter kl. 23 - så mener jeg at man kan søge flere indlæg end på denne tid af dagen.

Tror nok at indlægget´s overskrift er noget i stil med "Min hest væver ikke mere", eller "min hest er ex-væver"...

Held og lykke.

Mange hilsner
Linda R

\!/
(@ @)
-----oOO-(_)-OOo------
0
0
Svar på denne tråd

har også haft en væver.
Forfatter: 
Dato:  13-05-2005 12:02
hej

jeg har også haft en væver. jeg fik det råd at jeg skulle lade den stå i en rigtig stor boks uden tremmer.så ved mig blev en mur væltet, så den havde en dobbelt boks og alle tremmer blev skåret væk..ja hesten har ikke prøvet på at væve bare en gang siden og det er nu 2 år siden.. men ved godt det ikke er nemt at gøre sådan hvis man har sin hest påstaldet ved andre...
Helle
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider