Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hestepas?
Forfatter: 
Dato:  12-05-2005 10:13
Hejsa.

Jeg har lige købt en hoppe som har stamtavle...
Men stamtavlen står i den gamle ejers navn... Hvordan kan jeg få dette rettet så det står i mit?
Hvor kan jeg få lavet et hestepas henne af?
Koster det penge?....?

Tak..

Nadia :-P

Nu med nu hest DIVA :-)
0
0
Svar på denne tråd

Har lige købt hest i sidste uge
Forfatter: 
Dato:  12-05-2005 10:53
og her var der allerede tegnet hestepas. Sker vist nok hos Landskontoret Hest, og da der sjældent er noget som er gratis i denne verden, ja så koster det helt sikkert også penge. Men check evt. hos dem. Samtidig er det også Landskontoret hest, som anfører navnet på ejeren - det skete i hvert fald i mit tilfælde :-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har netop solgt...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2005 11:23
en hest og den skulle selvfølgelig ejerskiftes. Du går ind på www.lr.dk og finder sælgerkontrakten. Print den ud, udfyld din del og få den gamle ejer til at udfylde og skrive under på sin del.
Derefter sendes du kontrakten og 160 kr. (mener jeg det var) ind til Landsudvalget og så skulle du gerne modtage et hestepas plus ejercertifikat inden længe.

Mange hilsner fra Sine
Hestepige by nature
Haflinger-ejer by choise :-)
0
0
Svar på denne tråd

hestepas
Forfatter: 
Dato:  12-05-2005 14:08
Hestepas bliver lavet ve at dr kommer en besigtiger ud og kigger på din hest, og tjekker at hesten er identisk med stamtavlen og skriver papirer med køn, aftegn osv. disse papirer bliver sendt ind til landkontoret og det koster naturligvis penge...
Hvis man endnu ikke har lavet ejerskifte kan dette gøres samtidig.
M.V.H

Katrine

send mail
0
0
Svar på denne tråd

prisen...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 06:58
et hestepas koster 400 kr hvis dyret har en stamtavle i A4 format ? kørepenge til besigtigeren(50-500 kr) + ejerksifte 160 kr. Og ja ejerskifte sker ved at bruge blanketten fra LR eller give en kopi af købskontrakten.
På rideforbund.dk kan du finde en liste over alle besigtigere i DK, så er det bare at ringe og lave en aftale.

Hilsen karina, besigtiger på sjælland

.
0
0
Svar på denne tråd

Besigtiger...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 10:27
Er det virkelig rigtigt, at man SKAL have en besigtiger ud? Der står nederst på salgsblanketten, at man skal medsende 160 kr. og så får man hestepasset..?

Så vil jeg da lige kontakte køber til min hest - vi gik ud fra at det fungerede på den måde...

Mange hilsner fra Sine
Hestepige by nature
Haflinger-ejer by choise :-)
0
0
Svar på denne tråd

jeps....
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 20:01
for de 160 kr for du ejerskiftet dyret, ikke lavet hestepas.
har den følpas, skal du sende ejerskfite ind på ejercertifikatet, har den stamtavle skal du vedlægge kopi af købskontrakt eller underskrift fra sælger om at dyret er solgt pr d. xx 20xx

men ønsker du hestepas eller konverteret følpasset til et stævnepas, ja skal du have en besigtiger ud.

Karina, besigtiger på sjælland

.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider