Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

lær at galopere......
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 14:23
hvordan lære i jeres heste/ponyer at slå over i galop når det er en ung pony som skal tilrides

og lige et til højre galop er det ikke når venstre ben er fremme eller er det tilbage ?????

håber i kan hjælpe.....

'
teddy fylder hele mit hjerte altid!!
glemmer ham aldrig
0
0
Svar på denne tråd

først har de
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 14:51
lært at springe an i longen for stemmen !!
der næst skal du havde det med op i sadlen, og det burde ikke give problemer hvis du er tydelig nok i dine hjælpere og med stemmen til hjælp også.

højregalop højre ben fremme ved gjorden og v.tilbage.

vil nok sige at hvis du ikke ved det er du nok ikke den rette til at lære hesten at springe an ellers skal du ihvertfald få noget undervisning i forbindelse med oplæringen af hesten, fejl er sværre at rette op på specielt når det er en unghest i indlæringen.

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 15:34
Hej...

jeg har altid gjort det med ungheste at jeg først og fremmest har sprunget an i hjørnerne... stillet hesten lidt ud af og givet meget tydelig hjælp med schenklerne..

Til det med benstillingen - det er nemmere at huske hvis man bare husker på at det udvendige ben (det ud mod barrieren) skal ligge tilbage i anspringet..

Håber det hjalp!!

venlig hilsen Ditte
0
0
Svar på denne tråd

anspring
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 21:22
Jeg vil give Berit ret i, at hvis man ikke har styr på, hvordan schenklerne lægges til i anspringet, er man ikke den rette til at lære hesten det. Få en kompetent person til at ride hesten i en periode. Tænk på, at det den lærer (eller lærer forkert) nu, følger den resten af livet.....
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider