Jeg har en oldenborger vallak - 10 år - som lige er flyttet på et ridecenter lørdag i sidste uge - han går på dejlig nyanlagt græsmark hvor de går 8 heste sammen - hopper og vallakker og han er da godt nok helt oppe at køre, nu er jeg begyndt at ride ham i dag, for at give ham lidt andet at tænke på, sig mig hvad gør man ellers og hvornår falder han til ro og bliver normal...
De går ude fra 9-15 hver dag, og der er masser af græs. Er det lige til rangordenen bliver bestemt eller hvad...
måske det kan hjælpe din hest hvis han får lov at gå en tid sammen med en enkelt af de andre heste. Hvis de går i en stabil flok kan de nemlig være utilbøjelige til at acceptere en ny, mens de, hvis de skilles fra deres flok sandsynligvis vil være mere motiverede for at "mødes" med din hest. Hvis det så ovenikøbet er en af dem som er "in charge" så vil han sikkert blive lukket problemfrit ind i flokken efterfølgende.
- nu ved jeg jo ikke hvad der er forsøgt og hvad der er af muligheder på stedet, men hvis der ikke er en fold de kan gå på hele dagen, kan du være heldig at det er tilstrækkeligt at de bare mødes i ridehuset eller lignende og tager "turen".