|
|
| hjælp jeg har et problem... |
| Forfatter:  |
Benchy-lover |
| Dato:  |
03-05-2005 21:43 |
|
haii alle sammen..
Jeg har en pony og han er ikke så lære nem..
jeg vil gerne lære ham og lave tilbage-trædninger og
at gå ned med hovedet...
men han er ret svær at få til det.. hvis i mener i har en top god måde så bar skriv den så ville jeg blive meget glad..
mange heste kram fra moi...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| En idé måske :) |
|
|
Rid frem, få ham samlet, tage lange skridt, rid ham op bagfra, skal træde ind under sig, ryggen op, længe sig samtidig med at være kort så vil hesten automatisk suge sig til biddet..
IKKE straffe en hest m. pisk og spore. KUN hjælpe..!!!! OG dem der skraffer med pisk og spore (Måske andre ting) skulle ikke have med heste og gøre.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| igen igen |
|
|
og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvor meget Benchy-lover kan få ud af Zhandras indlæg..
Det er teknisk set nok der Benchy-lovers problem ligger Zhandra, og derfor bør hun få undervisning i at få hesten til arbejde korrekt, istedet for at få stukket en masse (måske) fremmedord i hovedet hun ikke kan bruge til noget.
Hvis du gerne vil skrive en forklaring må du uddybe det hele, hvad en samling kommer af osv.
Det andet holder ikke, det er den del af uddannelsen der som regel mangler, når rytteren ikke ved, hvordan hun får hesten til at gå rigtigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja søg hjælp af en erfaren instruktør |
| Forfatter:  |
Jan R .L Andersen |
| Dato:  |
07-05-2005 17:32 |
|
Og bliv ved at spørge til du forstår det, det gør jeg til stadighed, og jeg har haft med heste at gøre i årevis.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet