Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Chancer efter 2 gaffelbåndsskader
Forfatter: 
Dato:  30-04-2005 20:37
Hej!

Jeg er virkelig i vildrede om hvad jeg skal med Remi. Som jeg har skrevet før, har han haft 2 gaffelbåndsskader indenfor et år. Jeg er samtidigt kørt lidt surt i at være hesteejer, da der ikke har været andet end problemer i de 3 år jeg har haft den. den har aldrig fungeret 100 %.
Jeg har købt den for at springe, men da jeg var til tjek hos Falk-Rønne kunne han ikke komme med en klar melding på om den kunne bruges til dette.
I øjeblikket genoptræner jeg stille og roligt i skoven og hesten nyder simpelthen at være i skoven hver dag. Dette er også grunden til at jeg er begyndt at spekulerer over fremtiden.

Skal jeg bare genoptræne den og så træne dressur og spring som jeg geren vil og så se om den kan holde?

Skal jeg få uanvendelighedsforsikringen udbetalt og så beholde den som skovturshest? Men er det jeg vil? (Dette er bare et spørgsmål til mig selv)

Skal jeg sælge den som skovturshest, men hvem vil købe en hest med disse skader? Jeg har skrevet til en del herinde, som søgte hest. Men få har svaret og det har alle været med et nej tak.

Jeg er virkelig i tvivl om hvad der er bedst for hesten. Synes den har været rigeligt igennem snart og den får det også dårligt psykisk når den er skadet.

Er der nogen her inde, som har erfaringer med 2 gaffelbåndsskader hører jeg meget gerne fra jer. Både dårlige erfaringer og gode.

Hilsen
Charlotte J.
0
0
Svar på denne tråd

Min har.....
Forfatter: 
Dato:  30-04-2005 21:35
Min har næsten en gaffelbåndsskade. Men en meget mild en. (skal dog stadig stå i 4 måneder)
Min dyrlæge sagde at min har en rigtig god chance, men han fortalte at hvis det blev ved med at bryde op, så blev chancerne for at blive en ridehest som kan holde, meget mindre.

Men hvad sgder din dyrlæge????

På min hoppe som også har en gammel seneskade, hende fik jeg udbetalt halvdelen på. Som så blev brugt på en ny hest.

Det er svært at råde til hvad du skal gøre for det er jo alt i alt hvordan din økonomi er.
Jeg havde råd til at købe en ny, da de står hjemme hos mine forældre og jeg ikk skal betale andet end dyrlæge, smed osv.

Men tal med den dyrlæge, han må da ku fortælle dig hvad din hests chancer er for at blive 100 % rask.

Jeg håber du ku bruge noget af det jeg har skrevet.
Held og lykke med din hest.

Hilsen Carina

Everybody is looking for that something. One thing that makes it all complete. You will find it in the strangest places. Places you never knew it could be.

Det eneste vi aldrig får nok af er kærlighed. Og det eneste vi aldrig giver nok af er kærlighed.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Charlotte
Forfatter: 
Dato:  01-05-2005 06:42
Det er noget rigtigt skidt hva? (troede ellers vi skulle i gang med pessoa'en) Det er møgsvært at finde ud af, hvad man skal gøre. Der er nok bedre økonomi i forsikringspengene end i at sælge den. Det sidste er nok også det sværeste, men man ved jo aldrig. Det er måske lidt tarveligt at tale økonomi, når det gælder ens kære dyr, men sådan er det jo.
Du må måske først gøre op med dig selv, om det er en skovturshest du vil have. Jeg ved det ikke. Det er så svært at råde om sådan noget.

Line er også halt igen - hendes gaffelbåndsskade er brudt op. Jeg har måske været for hurtig. Nogle siger også at man skal genoptræne på hårdt underlag, altså ikke i ridehus, så det må jeg jo gøre, når jeg skal til at skridte på onsdag.

Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd

det er godt nok svært
Forfatter: 
Dato:  01-05-2005 20:05
Hej

Tak for svarene.
Til Carina: Jeg tror ikke du har læst mit indlæg ordentligt. Jeg har købt hesten i sin tid for at springe og nu er Falk-Rønne i tvivl om den kan bruges til dette. det er på dette grundlag, at jeg evt. skulle have uanvendelighedsforsikringen udbetalt.

Jeg undrer mig over, at din skulle stå 4 måneder. Remis gaffelbånd var revet over og der var væske i. Det var tydeligt at se på scanningen. Han fik 2 måneder og var helet flot ved kontrolscanningen.

Til Mette: Ja, det er ikke sjovt. Som jeg sagde til dig sidst, har der jo faktisk ikek været andet end problemer siden jeg red den til.
Det er ikke pengene jeg spekulerer i, men mest hvad der er rimelig for hesten. Er det rimeligt at blive ved med at ride den op efter skaderne og så håbe på den holder. Og hvad hvis den bryder ned igen til efteråret eller næste år?

Jeg genoptræner i øjeblikket og regner også med at jeg vil bede om din hjælp i starten af næste måned. Men jeg har bare tænkt videre frem i tiden.

Det er da godt nok også ærgeligt med Line, så at du skulle starte Baunti i stedenfor.
Jeg har holdt mig til det faste underlag, men Falk Rønne sagde, at det var i orden at trave i ridehuset. Men jeg har valgt at gøre det i skoven, også fordi jeg altid har hørt/lært at det skal være på hårdt underlag.
Derfor er jeg rigtig glad for at stå på Lisedal og have skoven til rådighed hver dag.
Held og lykke med Line.

Hilsen
Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Gaffelbåndsskade
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 20:02
Min gamle hoppe stod i et helt år med en gaffelbåndsskade. I mellemtiden blev hun ifolet og fik føl. Men, efter genoptræning og grønt lys fra dyrdoktoren om, at hun måtte springe igen, Så ville skæbnen altså at hun ik kunne holde til det alligevel...
Avlshoppe eller hyggehest lyder det næsten som om, bliver det eneste din hest kan bruges til... Ærgelig, når man gerne vil benytte hesten til det den er købt til.
0
0
Svar på denne tråd

Gaffelbåndsskade
Forfatter: 
Dato:  08-05-2005 08:39
Hej Charlotte

Min gamle springhest fik også en gaffelbåndsskade, han stod et helt år og så blev han genoptrænet, på hård bund, og efter et halvt år begyndte jeg at ride dressur og igen efter et halvt år begyndte jeg at springe, jeg nåede at springe i 7 mrd, da skaden sprang op igen, så stod han i et halvt år igen og skaden blev ikke bedre, så vi valgte at aflive ham, så gå aldrig for hurtigt igang igen, får den tjekket hos dyrlægen hellere en gang for meget end for lidt.

Du får nok ikke den springhest du gerne ville have, desværre.

Lene

Lillevangs heste er de bedste
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider