Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Lc klasser på distriksplan
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 09:03
Hejsa

Ville bare lige høre om der rides lc klasser på distriksplan, eller om det er fra lb1 og op?

Vi snakker pony rytter med 3er pony.

Håber på svar!

0
0
Svar på denne tråd

gør der ikke
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 09:27
Jeg er næsten 110% sikker på der rides fra LA1 og opefter..
0
0
Svar på denne tråd

Klasser?
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 09:39
Gå ind på www.infosport.dk under *ridning* og *stævnekalender*

Der kan du søge efter distriktstævner i dit distrikt.

Oftest er de laveste klasser LB-klasserne. Men ind i mellem er der udskrevet en LC-klasse....

God fornøjelse :-)
0
0
Svar på denne tråd

Som klubklasser
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 09:44
Til distriktsstævner kan det forekomme at der udskives LCér, dog kun som klubklasser dvs de er ikke pointgivende og dommeren skal ikke være c-dommer, men er det dog oftest.
Mvh Camilla
0
0
Svar på denne tråd

lc klasser
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 10:57
Tak for svarene!

Lige en ting mere, er der nogle der starter med at ride lb1 så?

Tænkte på at man jo skal være under 12 for at ride kategori 3 pony.
Det er da en voldsom masse programmer de små skal lære inde i hovedet.
Min datter kan lc1 programmet, men tænkte om man bare skulle springe frem til lb1, hvis hun kan lære det, eller må man ikke det?

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du ikke er sikker på...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 11:01
... at hun kan kapere det - hvorfor så ikke vente med at starte på distriktsplan til hun er blevet lidt ældre?

Det skal være sjovt for hende at ride, og sjovt at tage til stævne - og hvis hun bliver udsat for lidt mere, end hun egentlig magter, så kan det sjove let gå af det.

Hilsen Sif

Skal du med på Landsskue ? Husk tilmeldingsfristen den 2. maj
0
0
Svar på denne tråd

lc klasser
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 11:12
Du har absolut ret i at det skal være sjovt, og det syntes hun heldigvis også at det er.

Jeg støtter hende kun i de ting hun selv ønsker, for hun har vilje og store ambitioner, så jeg vil på ingen måde bremse hende....

Men når hun siger fra, så bliver det sådan...

Knus Mette
0
0
Svar på denne tråd

ikke under 12
Forfatter: 
Dato:  30-04-2005 07:33
men ikke fyldt 13 hedder reglen

Rid nogle LBér til D-stævner først. Går det godt så prøv et c-stævne. Der er himmelvid til forskel, så for barnet er et D-stævne bedre at få selvtillid til.
.
0
0
Svar på denne tråd

jksjdla
Forfatter: 
Dato:  01-05-2005 20:43
der er, som nævnt, tit og ofte lc-klasser til c-stævner, men hvorfor begynde at ride c-stævner, hvis man kun er nået til lc. begynd hellere med klubstævner, og når hun så er blevet så god/gammel, at hun er i stand til at ride lb'er på distriktsplan, så gør det..
zero tolerance must be issued forth
0
0
Svar på denne tråd

huske..
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 07:10
Du vil blive overrasket over, hvor gode de er til at lære programmer i den alder!

Det er os andre, der efterhånden har svært ved det ?:-)

Min begyndte at starte stævner som 9-års. Som 10-års kunne hun uden besvær starte 3 forskellige programmer på en weekend.

Men det er nok en god ide, at lade hende øve sig til klubstævner først. Oddsene er lidt hårdere til distriktstævner.

Det er jo fint at støtte dem, når de er ambitiøse. Men det bliver ikke så sjov, hvis man ikke har succes. Vi har altid sørget for, at hun ikke startede noget, hun ikke var klar til.

Vi er nu nået til LA-klasserne ved distriktstævner, og det er mit indtryk at hun stadig tit er en af de yngste (12 år).

Men pøj pøj med det ;-)
0
0
Svar på denne tråd

programmer
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 11:52
Til Karolinemor

Jeg er da absolut imponeret over din datter, min datter er 9 år og hun kan 2 programmer i hovedet, hun har haft startet klubstævner i et par år, det var bare dejligt hvis man også havde adgang til c stævnerne.

Syntes det er flot at en pige på 12 år kan ride la programmerne, for de er jo ikke helt lette og der er meget at huske på...
0
0
Svar på denne tråd

REGLEN
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 18:34
Reglen for at starte en 3' pony til stævner er: Du må starte ponyen TIL OG MED det år du ylder 13.. red selv min 3'er til stævner hele det år jeg fyldte 13 så det ved jeg er rigtigt :D
♥♥♥♥ Nobody is perfect - Pablo is perfect ♥♥♥♥
0
0
Svar på denne tråd

stolt ja
Forfatter: 
Dato:  04-05-2005 12:09
Nu ved jeg ikke om du er ironisk, meen ellers - Tak! Og ja, jeg er da også stolt af hende ;-)

Jeg synes, at det er fint at du bakker sådan op. Vi mærker ind i mellem i den grad Janteloven. Mange forældre stikker til om det er mine eller hendes ambitioner, - men tag ikke fejl, det er absolut hendes!!!

Samtidig kan de ikke forstå, at det ikke er nok, at de kører børnene til stævner. De skal sørme også bakke den op i det daglige.

Ponyen skal behandles ordenligt i det daglige, og der skal trænes seriøst. Det er en forældreopgave, at lære børnene at omgåes ponyerne ordentligt.

Puuh, det var lige en af mine kæpheste ;-D

Men klø på, og pøj pøj med hende.... (y) :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider