Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

laver ballade
Forfatter: 
Dato:  27-04-2005 18:30
min hest er normalt ret så velopdragen og jeg longerer hende altid løst da hun er så sød og god til at lystre.
Men men men det er ligesom om hun en gang om måneden eller deromkring lige tager en 2-3 ture hvor hun er kropumlig og spæner ind i hovedet på mig hele tiden og ikke gider høre efter og ihvertfald ikke gider løbe rundt. Det er da sikkert også kedeligt men jeg er gravid og kan efterhånden ikke rigtig ride.
Hun bliver redet 2-3 gange om ugen af min part og de resterende dage longerer jeg, går en tur eller bare nusser hende. Prøver at variere det lidt.
Idag fik jeg så en omgang igen, hun gad simpelthen ikke og lagde ørerne tilbage og bukkede ud efter mig. Og prøvede jeg at drive hende så gjorde hun det samme. Engang imellem kunne hun godt løbe pænt men så det samme igen.Jeg må indrømme jeg blev lidt forskrækket da jeg stod med min store gravide mave og kom til at hoppe væk fra hende da hun bukkede efter mig.
Hvordan får jeg hende nu til at lystre igen, nu har hun jo fundet en god finte med at losse bagud mod mig?
Jeg skal jo også passe på min mave ellers havde hun ikke sluppet afsted med det.
Det er som om at hvis der er nogle dage hun ikke har set mig så gør hun også sådan, kan hun være sur på mig over jeg ikke har været der? Hun gør det selvom der har været andre, men når det ikke er mig så ser hun ret så fornærmet ud og ter sig så sådan.
Hjælp ønskes snarest :{-(

0
0
Svar på denne tråd

nå jeg er
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 10:24
nok kommet ind et forkert sted at spørge siden der ikke er nogen der ved hvordan man skal gøre når hesten losser bagud efter en. :-(
Sorry må prøve et andet sted hvor der er nogen der ved det

0
0
Svar på denne tråd

tjaa...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 11:05
umiddelbart synes jeg enten du kan finde en som kan hjælpe dig, eller også vil jeg råde dig til at vente med at tage kampen op i longen til du ikke længere er gravid. jeg tror ikke du kan få hende vænnet af med det selv, så længe du skal være bange for der sker dit barn noget.
så jeg vil råde dig til at gå ture med hende og nusse.
hun ved hun er den stærkeste ligenu, så medmindre du vil gå igang med noget ledertræning tror jeg du får mest ud af at vente med at tage kampen op til du kan gøre det fuldt ud.

-Jane

Medlem af Parelli sekten 8-) PNH-trænede mennesker er sjove mennesker

Eneste forhandler af Regulator Complete mellem Randers og Brønderslev

hjælp til trailerlæsning i Nordjylland tilbydes. Se mere her
0
0
Svar på denne tråd

mjyfvjdr
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 17:43
Kan det ikke passe med at hun er hingte-gal, når hun tager disse turer? Det eneste du vel egentligt kan gøre når hus sparker efter dig på denne måde, er at råbe højt og evt. gi hende EN bag i. Men er hun i "den" periode, så sæt forvæntningerne lidt ned og prøv at aflæse din hest fra dag til dag, hvad der kan blive øvet netop denne dag.

Held og lykke

Mvh Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider