Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Jeg har brug for råd!
Forfatter: 
Dato:  25-04-2005 18:15
?:-)

hejsa!

jeg har købt en welsh pony til mine piger. Ponyen er 4 år og vi har arbejdet ihærdigt med ham i longen, løs på ridebanen, og gået enormt mange ture i naturen med ham. Han er 123 cm høj og har efterhånden fået nogle gode muskler på kroppen.
Han er blevet vænnet til sadlen og trensen og tingene med han er gået rigtig fint og uden de store komplikationer. mine piger kan sagtens ride på ham hvis jeg trækker ham.

det næste skridt i hans tilridning er at få en rytter på ryggen af ham uden at jeg holder i ham samtidig, men mine piger er ikke mere end 5 og 7 år og er ret nervøse for det.

Jeg kender en pige som er 16 år, men lille og tynd, jeg vil tro hun vejer omkring en 40 kilo.
hun vil gerne være den der sætter sig op på ham.

Jeg er nu ikke helt klar over om vores lille pony kan bære hende eller om det er synd for ham. Hun skal ikke ride han fast og der er kun tale om et par gange eller tre.

ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, jeg er selv for stor til at sætte mig på ham og pigerne tør ikke rigtig.

Jeg vil meget gerne høre nogle meninger om størrelse og vægt en hest som ham kan bære.

og hvis der er nogen der har et godt råd om hvad jeg ellers skal stille op.

håber at høre fra jer.
:-)
0
0
Svar på denne tråd

Mit råd ville..
Forfatter: 
Dato:  25-04-2005 19:16
Hej
Kan se ponyen på din PRÆ og synes den ser noget så spinkel ud..

Nok liige et måske underligt spørgsmål ? Men hvorfor købte i ikke en pony som dine piger kunne komme videre på i stedet for og tage det hele fra grunden hvis de ikke kan så meget eller stadig er meget nervøse - det jo klart når de ikke er så gamle jo..

Jeg synes måske ikke helt at hun kan sætte sig op på den selvom hun vejer 40 kg.

Hvis det var min pony (Er selv 16 - vejer 48) så ville jeg vente til den måske var 4½-5 år da så bliver dens bygning også bedre og den vokser vel stadig en smule..

Mvh Sandra

IKKE straffe en hest m. pisk og spore. KUN hjælpe..!!!!
OG dem der skraffer med pisk og spore (Måske andre ting) skulle ikke have med heste og gøre..
>:-(
0
0
Svar på denne tråd

hun kan sagtens
Forfatter: 
Dato:  25-04-2005 19:41
sætte sig op.

det er jo ikk elang tid ad gangen hun skal sidde der og ponyen ska jo tilrides ordenligt og helst af en, der kan sin grundridning.

zhandra :

Hvordan tror mange andre ponyer bliver tilredet ?? og hvordan tror du de bliver videreudannet ??

Det er somregel større ryttere der klarer dette.

Bitches
have more fun

Boa boots str. 2 sælges
0
0
Svar på denne tråd

Spinkel er han nu ikke
Forfatter: 
Dato:  25-04-2005 20:25
Jeg kan ikke se hvordan han kan kaldes spinkel! men måske er billederne på min præsentation ikke så gode. Jeg har forsøgt at sætte et billede af ham, som er taget i går ind her, men jeg kan ikke lige få det til at virke.

Han er ikke spinkel og han har fået godt med muskler.

For lige at svare Zhandra: Ponyen er kanon dejlig og mine piger er meget glade for ham, der var ingen tvivl da vi valgte ham, de er helt trykke ved han under alle omstændigheder lige bortset fra at de ikke helt kan hoppe over den forhindring at mor ikke har fat i ham når de rider ham. Det skal lige siges at de har gået til ridning i to år og har haft en pony før ham. Da jeg er der for dem 100% og hjælper med træning hver dag og da jeg selv har haft hest i over 20 år, mener jeg at vi nok skal klare det sammen.

selv om de har gået til ridning føler jeg ikke de er gode eller trykke nok til at kunne tilride ham. derfor har jeg brug for en der kan lidt mere.

som limelight skriver, er der jo ikke tale om ridning i lang tid og det er vel også vigtigt at personen der sidder der kan lidt..

Netop!! hvordan tilrides de små ponyer ellers? der er jo ikke mange børn i den alder/størrelse der kan alverden.
0
0
Svar på denne tråd

så kom der et par billede af ham
Forfatter: 
Dato:  25-04-2005 20:44

0
0
Svar på denne tråd

efter min mening....
Forfatter: 
Dato:  25-04-2005 21:12
.... kan hun sagtens sætte sig op på den. Det drejer sig om at få hestens grundøvelser på plads og man skal have lidt erfaring der. Personligt har jeg selv med mine dengang 50 kilo redet på en pony af samme str. i alderen 6 år og den lever da i bedste velgående, bortset fra at den er bedre i bidet, mere stabil og har alt grundridning på plads så man bare skal lægge benene til den...

Spinkel synes jeg heller ikke den ser ud den lille pony.

Elsk din hest uanset stamtavle og race..... den er den bedste alligevel... {>

Mango og Surprise uanset hvad der sker vil i altid være nogle vindere for mig..... Elsker jer ;-D
0
0
Svar på denne tråd

jeg synes
Forfatter: 
Dato:  25-04-2005 23:36
sagtens i kan få hende til at tilride ponyen.
nu er det jo ikke en tør gren men en pony, dvs den ikke knækker i to dele, selvom den får 40-50 kg på ryggen.
og lad hende hellere ride den mere end de tre gange du selv nævner.
synes istedet du skal få hende til at ride den fast over en periode så dine piger får en helt stabil pony ud af det. så er du også sikker på de ikke lige pludselig får en dårlig oplevelse.
han ser ellers fin ud :)

-Jane

Medlem af Parelli sekten 8-) PNH-trænede mennesker er sjove mennesker

Eneste forhandler af Regulator Complete mellem Randers og Brønderslev

hjælp til trailerlæsning i Nordjylland tilbydes. Se mere her
0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  26-04-2005 06:23

For jeres svar, jeg vil få hende til at sætte sig op, og så må jeg jo se hvordan han opfører sig.

Jeg har gjort meget ud af at han har fået den rigtige træning indtil nu, og jeg ville være ked af hvis jeg skulle gå på kompromis og sætte nogen op på ham der ikke kan deres grundridning. jeg har været nede og træne med ham hver dag lige siden vi fik ham. og han har fået opbygget en kanon tillid til både mig og pigerne. Han kan faktisk både neje og lægge sig ned på ridebanen, når jeg træner øvelser for hånd.

derfor er det, for mig, ikke kun et spørgsmål om at pigerne kan ride rundt på må og få med ham. Jeg vil virkelig gerne have at han får alle forudsætningerne for at blive bare nogenlunde dygtig, sådan at han også kan få den rigtige gymnastik ud af at ride dressur. pigerne skal selvfølgelig fortsat have undervisning, men nu bliver det på ham og med min egen underviser. (så snart kan lige er vænnet til at gå uden en snor i ham)

for sjov Sætter jeg lige et billede mere ind.

0
0
Svar på denne tråd

Hop bare op!!
Forfatter: 
Dato:  26-04-2005 12:58
Jeg ville ikke være bekymret for at lade pigen tilride ponyen. Tværtimod syntes jeg at det er rigtig smart med en så "gammel" rytter.

Held og lykke med det.

Venlig hilsen Lena.

Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
0
0
Svar på denne tråd

Novra =0)
Forfatter: 
Dato:  26-04-2005 16:35
Har ikke så meget at sige til emnet, men sikke en (ekstrem) smuk lille pony (y)

Held og lykke med tilridningen

Mvh Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det dejligt
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 10:09
Tusinde tak for alle jeres meninger, som sagt sætter jeg pigen op på tirsdag så hun kan prøve ham.

Til alle som har kommet med de søde og pæne kommentarer om vores lille pony Spirit, vil jeg gerne fortælle, at mine to piger har siddet og læst denne tråd mange gange. De blev bare 10 cm. højere og pave stolte over at der blev skrevet at han så sød ud.

Så nu er de ikke til at skyde igennem. Jeg har hørt kommentaren: Mor ville du ikke gerne have at Coco (min egen hoppe) så ud ligesom ham. (griner) De er jo ikke så gamle.!!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider