hejsa!
jeg har købt en welsh pony til mine piger. Ponyen er 4 år og vi har arbejdet ihærdigt med ham i longen, løs på ridebanen, og gået enormt mange ture i naturen med ham. Han er 123 cm høj og har efterhånden fået nogle gode muskler på kroppen.
Han er blevet vænnet til sadlen og trensen og tingene med han er gået rigtig fint og uden de store komplikationer. mine piger kan sagtens ride på ham hvis jeg trækker ham.
det næste skridt i hans tilridning er at få en rytter på ryggen af ham uden at jeg holder i ham samtidig, men mine piger er ikke mere end 5 og 7 år og er ret nervøse for det.
Jeg kender en pige som er 16 år, men lille og tynd, jeg vil tro hun vejer omkring en 40 kilo.
hun vil gerne være den der sætter sig op på ham.
Jeg er nu ikke helt klar over om vores lille pony kan bære hende eller om det er synd for ham. Hun skal ikke ride han fast og der er kun tale om et par gange eller tre.
ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, jeg er selv for stor til at sætte mig på ham og pigerne tør ikke rigtig.
Jeg vil meget gerne høre nogle meninger om størrelse og vægt en hest som ham kan bære.
og hvis der er nogen der har et godt råd om hvad jeg ellers skal stille op.
håber at høre fra jer.