Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvordan overvinder jeg miig sel?
Forfatter: 
Dato:  24-04-2005 18:56
heej allesammen,
håber virkelig a i kan hjælpe miig me dette lille meen store problem for miig ? >:-(

jeg har redet Fighter nu i 2 måneder hvilket er kanon godt,
og for 2 uger siden var jeg til stævne på ham (bar klubstævne på rideeskolen)
og om lørdagen gik det kanon,
vi vant de 2 spring klasser vi skulle starte,
og dressuren.
jeg stolede virkeligt 110% på ham inden jeg red den første springklasse om søndagen,
men da jeg på et opvarmnings spring valgte a tage et spring på en meter (det havde vi ikk prøvet før),
satte jeg af for tidligt og sprang lige ud over hesten og ned i en okser lig med hovdet først,
selvfølgelig var det jo min egen skyld så jeg satte mig hurtigt tilbage i sadlen igen, og måtte jo lige prøve det spring igen,
men da det samme skete 3 gange i træk havde jeg ikk mer mod og sprang så et lille kryds,
da det så blev mijn tur til at springe red jeg ind og stolede ikke en meter på Fighter, så vi fik på det 4 spring en refucering, der var jeg så ked a det og gal(på miig selv) at jeg ikk ville mere og jeg var godt øm i kroppen, Det skal lige siges at jeg lider a meget slem astma og kunne til lige med heller ikk få været, da jeg var kommet igemmen banen red jeg ud, og selvfølgelig skulle miin mor lige blande sig, så jeg måtte ikk starte den næste klasse, det hjalp jo ikk meget på selvtilliden,
men da stævnmet var slut og det blev mandag igen var det lige som om at miig og Fighter ikke rigtigt stolede på hinaden og bare at han bukkede var jag ved at skide i mine bukser,
da vi om torsdagen efter skulle springe, fald jeg a igen og d var igen mig der blev bange..
nu er det så småt begyndt at køre igen fordi jeg har redet en masse ture og overvundet mig selv med mange ting, men vil skal til stævne i weekenden og jeg er igen begyndt at tvivle på Fighter,

er der nogen der har nogle idér til hvordan ´jeg over vinder miig selv igen og kommer til at stole på Fighter 100% igen..?
for jeg elsker ham og vil ikk mere være den der kylling der ikk tør noget!

håber i vil hjælpe for både min og Fighters skyld!

knuss Ditte

Star Fighter og Ditte er de bedste ;-P
0
0
Svar på denne tråd

hej Ditte
Forfatter: 
Dato:  24-04-2005 19:59
Nu er jeg ikke spring rytter eller noget, men var det mig ville jeg nok nøjes med at ride de ture du gør på ham, indtil du virkelig føler du stoler på ham, glem de stævner lidt, de skal nok være der igen når du stoler på ham.

Jeg mener ikke der er noget grund til at tage til stævne på ham hvis du ikke stoler på ham, for så kan det måske ske igen og så går der jo længre tid inden du stoler på ham igen.

Håber det hjalp lidt det jeg skrev, men det er bare min mening.

Held og lykke med ham.

Hilsen
fra
Bitten (y)
0
0
Svar på denne tråd

Et skridt tilbage og fem skridt frem.
Forfatter: 
Dato:  27-04-2005 20:49
Det er aldrig en dårlig ide at gå et skridt tilbage, hvis man er blevet bange for noget. Du må finde din grænse og så gå lidt tilbage. Bare så du føler, at du lige akkurat kan klare det - hvis det så er et eller 2 kryds er det jo ok, bare du klarer det og dermed får succes, så er du hurtigt på vej frem og længere end før.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 16:33
.. faldet af min HEST 3 gange i træk under springtræning og oplevet at hun bakkede meget af ved nye udfordringer.
JEg blev usikkerr på mig selv og derved blev hun det også. Hun bakkede af flere gange. Jeg sluttede timen med et bette spring på 60 (vi plejede at springe 120)

Jeg blev bange for at springe og stoppede en periode. Grunden var nok at vi gik for hurtigt frem.
Min hest havde jo ikke rigtig sprunget før og i løbet en mdr. (vi sprang 2 gange ugnt.) sprang vi fra sølle 50-60cm. til 120.
Nu er jeg så småt ved at komme igen. Hesten har været flink de sidste par gange og nu rykker vi op igen. Vi sprang en meter må okser og med ^ sidste mandag. Så det går fremad, måske skal jeg snart ud og starte nogle LC'er igen. Har ikke helt mod på LB'en:P
Hvis alt en dag går i fisk, så tænk på de stakler, der ikke kan lide fisk:)
0
0
Svar på denne tråd

Misted tillid
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 16:44
Syntes som de andre siger at du skulle tage og vente lidt med stævnerne, tvivler på der kommer noget godt ud af det aligevel.

Og så vil jeg da lige sige at det var da også en små-dum ide at begynde at springe nye højder til et stævne, det er sådan noget man gemmer til man er hjemme hvor der er fred og ro... Tror at din hest måske har mistet tilliden til dig, ved at du har prøvet at presse ham til dette.. :-(

Men tag det med ro og få tilliden tilbage (y) :-)

Mvh Gitte
0
0
Svar på denne tråd

fælles tillid
Forfatter: 
Dato:  30-04-2005 11:51
Hej Ditte

Det lyder som om at både dig og Fighter har mistet tillid til hinanden. Du skal jo tænke på at han garanteret gør alt hvad du beder ham om, men på den betingelse af at han kan mærke at du ikke mener at det er farligt. Så hvis du ikke har tillid til dig selv, hvordan skal Fighter så have det. Det er de færreste heste der tager ansvaret på deres egne skuldre og f.eks. bare styrer sig selv gennem en bane. Det gælder alle discipliner.
Jeg tror at du skal tage den med ro, droppe stævner foreløbig og så starte forfra (eller derfra hvor du føler at I har tillid til hinanden lige nu). Ja, det lyder hårdt men I skal genopbygge tilliden til hinanden og det gør man helt fra bunden. Rid og gå en masse ture sammen, hvor du prøver hans mod af, så du får ham overbevist om at han kan stole på dig igen. Her er måden hvorpå i er sammen i stalden også vigtig. Brug masser af tid på at strigle og ordne ham. Hvis du kan, så massér ham over hele kroppen og tal meget til ham. På den måde lærer i hinanden at kende på anden vis end ved ridning.

Held og lykke til Jer. Jeg håber I snart er tilbage på banen.:-)

Mvh
Bettina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider