Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hjælp til læsning
Forfatter: 
Dato:  13-04-2005 22:08
Hej Alle i kloge hoveder :-)

Jeg har et problem med at læsse min hest.
Jeg ved godt at der er være mange indlæg om det, men jeg syntes ikke rigtig der har været et med det samme problem som mig, derfor spørg jeg jer.

Min hest er ikke bange for traileren, og vil også gerne med hen til den, kan også godt få hende til at gå op på rampen med forbenen, men derefter bliver hun hoppe stædig hun vil ikke længer op (kun fordi hun ikke gider)
Jeg har prøvet med longer om røven, men så bliver hun mere stædig.

Har I nogle forslag, til hvordan jeg for de bagben med op, for er de først kommet op på rampen gå hun bare på.

Hilsen den desperate Helle :-)

0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg læst dit indlæg
Forfatter: 
Dato:  14-04-2005 00:24
to gange og jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke kan bruge hjælpen fra de andre indlæg, uanset hvad så handler dit problem jo om at du ikke kan få hesten op i traileren :-D

Så du skal jo bare bruge hjælpesvarene fra hvor din hest går i stå...Eller tage kontakt til de personer, der bliver anbefalet.

Held og lykke med projektet.

Med venlig hilsen Charlotte

Der kun har ytret sin egen mening, velvidende, at andre har en anden. Er livet ikke herligt? Vi lever i et frit land, hvor vi hver især har lov til at have vore egne meninger. :-P

Har du købt ponyhoppen Perle, stod opstaldet på Suså Hestetransportcenter? Se her: >Billeder
0
0
Svar på denne tråd

Helle...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2005 06:09
Jeg forstår dig godt!! Jeg har det samme problem med frieserbøffen - og intet virker. Hverken gulerødder, foder, longe bag røven, pisk eller noget andet. Sidst vi var afsted var vi 8 mand om at få ham op! :-@ 2 mand ved hvert ben, som vi så løftede et skridt frem på skift! Og hesten stod bare og gloede på os. Før det havde vi prøvet med pisk og skældsord, men da stod han blot og gumlede på en gulerod og tænkte: "Hold kæft, hvor er I dumme!!". Så derfor håber jeg også på gode råd, da jeg heller ikke mener at kunne bruge dem fra tidligere indlæg, da de primært er baseret på, at hesten er angst for traileren...

Mvh. Louise

"En rigtig hest har 4 ben!"

Medlem af Jorde-elskernes klub!

Frieserhesten Midtjylland's hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Selvom....
Forfatter: 
Dato:  14-04-2005 10:40
hesten ikke hidser sig op på rampen, betyder det ikke at den ikke er bange for at være INDE i traileren.

En hest er ikke stædig uden grund. Den vil kun nægte at gå ind i traileren hvis den har en virkelig god grund til det!
At lokke den med foder eller slå den med en pisk, hjælper ingenting (som i jo også har erfaret). I bliver nødt til at lære hvordan i kan bevise overfor jeres hest at der er meget rarere og mere sikkert INDE i traileren end udenfor traileren.

Dette er ikke helt let, og derfor anbefaler mange (inkl. mig selv) at få noget proffessionel hjælp fra en der har erfaring.

Med andre ord kan i altså sagtens bruge de råd der er skrevet i de andre tråde, da jeres heste uden tvivl også er utrygge ved et eller andet der har med traileren at gøre. Hvis de ikke var det, ville de jo gå derind rimeligt hurtigt :-)

Excellence can be attained if you...
Care more than others think is wise, Risk more than others think is safe,
Dream more than others think is practical,
Expect more than others think is possible

Westernsadel sælges af mærket Billy Cook.
Se præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Mad-triket
Forfatter: 
Dato:  15-04-2005 17:28
når det er af stædighed så kender jeg kun et trix... MAD-Trixet!

* La'Chalina *
0
0
Svar på denne tråd

Hjæld til læsning
Forfatter: 
Dato:  16-04-2005 01:17
Jeg har en god veninde, som også har problemer med sin hest og læsning.

Jeg ved, at hun har fået utrolig hjælp af en herinde fra HN - mener, at vedkommende hedder Torben.

Prøv at søge/lede efter ham - han rider vist selv noget western.

Held og lykke med at få læsset hesten i fremtiden.

Ved kranierøntgen fandtes intet - så jeg er født sådan, hvad er din undskyldning...???
0
0
Svar på denne tråd

Torben Andersen
Forfatter: 
Dato:  16-04-2005 14:26
Som overnævnte også refererer til.

Han kan bare det med heste og trailere, jeg har selv brugt ham, og anbefaler ham hver gang.

Mange her fra Hn har brugt ham, med stor stor stor succes.

Søg efter brugernavnet Natural Horsetraining, eller ring 40 41 84 14.

Mere simpelt kan det ikke være.

BImboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
0
0
Svar på denne tråd

jubiii
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 18:25
min hest har været inde i traileren mindst 7 gang idag.
Min træner hjælp mig idag, de havde en lille magt kamp om hvem der bestemte, men derefter gik hun bare ind det tog ikke mere en 5 min. Vi sluttede med at jeg trak hende ind uden problemer. Så må vi se om jeg kan selv næste gang vi øver.

Helle ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Torben eller urte lehmann (staves?)
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 08:28
Jeg kan kun anbefale dig torben eller urte lehmann
Hvad enten du mener at din heste er bange eller ej for traileren.

Der er jo en grund til at hesen ikke går ind i tarileren

Hilsen katja
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider