Ja jeg er begyndt at ride mine heste på bane, da jeg gerne vil at de i den mindste kan noget grunddressur. Denicia kan jo stadig, så hende er der jo ikke rigtig noget med, men aske der imod. I starten går det rigtig godt. Når hun så er skridtet var, og det er tid til at trave, så traver hun et par runder uden problemer, men når de par runder så er gået, så stopper hun, og vil kun skridte. Hvis jeg så beder hende om at trave, ligger hun ørerne tilbage og bider i mine støvler. Jeg beder hende selvfølgelig stadig om at trave, så ligger hun bare ørerne tilbage og og bukker helt vildt. og efter det bukker hun helt vildt hver gang jeg bare så meget som ligger ben til hende. Hun bliver redet med spore og ingen pisk. hvis jeg bruger piske på hende galoperer hun helt vildt, bare hun ser den... og det bliver hun ved med til hun kan se at man har smidt den igen. Er det sporerne der gør det?? Skal jeg tage dem af?? Er der nogen der kan hitte ud af hvad jeg gør galt; eller kunne gøre bedre??
Når du beder en hest om at gå på en bane som noget nyt har den formentligt ikke balancen til det og den bliver måske også bedt om noget mere samling. Derfor kan det være at der er noget der gør ondt på hesten når den reagere sådan...
Jeg ville få en dygtig dyrlæge (der er vant til at se på heste) til at kigge den igennem.
Mht. spore og pisk, min mening er ingen pisk din hest er tydeligt bange for den. spore: hvis du ikke mener de gør nogen gavn er det ingen grund til at ha dem på.
det gør gavn når vi er på tur, men jeg kan ikke se ongen efelt af dem på banen, når hun reagere som hun gør.... så jeg overvejede at tage dem af, og se hvad der sker
jeg tror også du skal prøve og tage sporerne af..min egen hest havde lidt det samme problem jeg red med pisk i starten....den blev også bange for pisken og red afted i fuld galop...og ligeså snart den så jeg smed pisken væk holdt den op...jeg prøvde så at købe nogen sporer fordi den er rimelig stærk...det går meget bedre....men jeg tror du skal tage dig tid og vænne den langsomt til det......