Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Tilridning.. Kr.?
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 12:39
Jeg står her med min unghest.. vi er selv påbgyndt tilridningen.. men da jeg står med dårlige knæ og skuldere, og jeg er ikke sikker på at jeg selv kan klare hele arbejdet??

Så tænkte på hva´ det koster at få tilredet sin hest?
Han er saddel, hovedtøj og ryttervant (han siger ikke noget til at der sidder nogen på ryggen af ham)....

Håber der en nogen der vil svare..
:-)

>o< Suppi, du vil altid være i mit hjerte og sjæl... >o<
0
0
Svar på denne tråd

Det kommer an....
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 12:53
...på hvad du forventer den kan, når du får den tilbage. Synes jeg har set mange steder at det koster fra 2000 - 2500 kr. pr. måned. Men kvalitet og pris hænger jo ofte sammen, så man skulle måske overveje ikke at vælge den billigste...

Mvh. Louise

"En rigtig hest har 4 ben!"

Medlem af Jorde-elskernes klub!

Frieserhesten Midtjylland's hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

kommer an på...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 12:53
om tilridning varetages af en privat eller en berider.

Jeg har selv stået for træningen af nogle ungheste før i tiden. Mine priser var 1.000 kr + alm. udgifter. Det foregik på en form for lejekontrakt, hvor jeg varetog alt omkring hesten i ca. 3 mdr, hvor de oftest var nået så langt, at de havde prøvet at galopere et par gange, men det var naturligvis individuelt!

Luise

Stor kat. I ponyhoppe sælges!
- Læs mere her!

0
0
Svar på denne tråd

Skal kun bruges til tur hest
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 12:55
Han skal kun bruges til tur hest.. Så jeg forventer ikke at få en hest tilbage som går som om han har redet i et år...

>o< Suppi, du vil altid være i mit hjerte og sjæl... >o<
0
0
Svar på denne tråd

Det kommer også...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 12:57
an på hvor i landet det er.... Men priserne svinger vel fra ca. 1000 kr til 6000 kr alt incl.
0
0
Svar på denne tråd

et eksempel er
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 12:58
fra Sportsrideklubben Aalborg... Her koster en hel (hvad så end det er) tilridning v. berider 1400 + moms. Forstår ikke at det kan gøres så biliigt? Hvad kan hestens egentlig, når man får den hjem?

Dette er ingen kritik af SAO!!

Mvh. Louise

0
0
Svar på denne tråd

det svinger
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 13:01
en del, pris og kvalitet behøves nødvendigvis ikke at hænge sammen.

du finder nogle udvalgte steder og undersøger og får referencer fra andre folk som har haft hest i ridning det pågældende sted, danner dig et indtryk af den person der skal gøre det, får en snak om hvad du forventer og hvilke metoder berideren eller tilrideren bruger.

hilsen berit

vores hjemmeside

Medlem af :
Itchy Bitchy Whitch Klubben
Vi Danser Godt

0
0
Svar på denne tråd

så vidt
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 13:07
jeg husker er de 1400+ moms pr måned, der til kommer opstaldning.

hilsen berit

vores hjemmeside

Medlem af :
Itchy Bitchy Whitch Klubben
Vi Danser Godt

0
0
Svar på denne tråd

hvis han kun er hyggehest
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 17:18
Hvis han kun skal være hyggehest, synes jeg du skal prøve selv -eller i hvert fald vælge et sted, hvor du kender noget, som har fået deres hest tilredet. Synes nemlig tit man hører at hestene godt nok er tilredet efter besøg hos berider, men ellers er "ødelagte" Jeg kender en som sendte sin hest til tilridning og hesten var også sadelvant osv. Det har nu taget hende 2 år efter hesten kom hjem, at gøre den tryg ved en sadel igen. Man kunne sagtens ride den, men den bar virkelig præg af dårlig behandling.
0
0
Svar på denne tråd

Her er
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 18:31
et link til SAO, hvor prisen 1400,- + moms står. Jeg læser det som værende for hele pakken... Men hvad ved jeg?

SAO

Og ja, opstaldningen kommer da helt sikkert ved siden af, da den i sig selv jo koster 26-2700 kr. pr. mdr.

Uanset, hvad hesten skal bruges til, mener jeg dog, at det er ekstremt vigtigt, at hesten lærer sin grundridning - altså at bære sig selv samt rytter. Men mon ikke osse du kan lære din unghest det selv, Nadia? ;) Når han allerede er ryttervant? Du kan jo tage det stille og roligt i et tempo der passer både dig og ham... Evt. få lidt hjælp fra en underviser eller en anden dygtig rytter... Uanset hvordan du vælger at løse det, ønsker jeg dig mange gange held og lykke med det!! :)

Mvh. Louise

0
0
Svar på denne tråd

tilridning
Forfatter: 
Dato:  13-04-2005 20:10
hej..

jeg tror det kommer an på hvor meget du tænker på din hest skulle kunne.
og hvor prof beridder osv.
men jeg mener det koster mellem 2500-3500 pr måned ved rimlig beridder.. det er meget dyrt.. synes jeg :-)
men det er jo også med alt betalt... :-)
håber du finder ud af det..
mvh lotte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider