Igår var hesten og jeg med på kursus hos Ute Lehmann.
Vi var 5 der var gået sammen om at få hende ud. Forventningerne var store, og vi havde alle glædet os.
Endelig kom dagen, og jeg var selvfølgelig - oveni at være hval-enorm-gravid - mega snot-forkølet og ringe... typisk. Men med VILLE jeg.
Vejret viste sig fra sin bedste side - dejligt!
Ute startede med at fortælle og demonstrere med en af hestene. Det var helt utroligt hvad hun kunne få ud af den "prblem"-hest hun fik i hånden. Den stejlede og protesterede, og havde en jernvilje... Men hun havde mere og samtidig fortalte hun om hvad det var vi så den gjorde og ville fortælle, og hvad hun gjorde.
Så gik vi igang med vores. NEJ hvor var det spændende!
En helt anden måde at omgåes sin hest på - og det føltes mægtig fedt. Ingen tvang, råben eller fysisk magt (slag o.lign)
Og nogle fik lige pludselig set en hel ny side af deres hest. Staldens store uforbederlige og uflyttelige bølle - og den "tungnemme" nordbagge... Nej kom ikke her med jeres forudindtagelser da, de blev gjort til skamme!
Hun havde selvfølgelig et lille lager af rebgrimer, tove og sticks med - og havde bestemt meget mindre med hjem!!! Jeg tror vi alle købte mindst en grime, flere købte også tove. Og jeg får penge tilbage i skat regnede min svigerfar ud i aftes, så jeg supplerer nok min grime med både tov og stick (så må de glo og grine af mig så meget som de lyster nede på rideskolen)
Vi skal jo også have trænet til næste gang hun kommer Alle var helt med på at følge op på det!
Her er billeder fra kurset
... og det skal da lige med at jeg kom hjem, meget friskere end da jeg tog afsted - og med en vældig kulør i ansigtet Passede meget fint til min knaldrøde næse haha