Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Kursus med Ute Lehmann
Forfatter: 
Dato:  04-04-2005 14:43
Igår var hesten og jeg med på kursus hos Ute Lehmann.

Vi var 5 der var gået sammen om at få hende ud. Forventningerne var store, og vi havde alle glædet os.

Endelig kom dagen, og jeg var selvfølgelig - oveni at være hval-enorm-gravid - mega snot-forkølet og ringe... typisk. Men med VILLE jeg.

Vejret viste sig fra sin bedste side - dejligt!

Ute startede med at fortælle og demonstrere med en af hestene. Det var helt utroligt hvad hun kunne få ud af den "prblem"-hest hun fik i hånden. Den stejlede og protesterede, og havde en jernvilje... Men hun havde mere og samtidig fortalte hun om hvad det var vi så den gjorde og ville fortælle, og hvad hun gjorde.

Så gik vi igang med vores. NEJ hvor var det spændende!
En helt anden måde at omgåes sin hest på - og det føltes mægtig fedt. Ingen tvang, råben eller fysisk magt (slag o.lign)

Og nogle fik lige pludselig set en hel ny side af deres hest. Staldens store uforbederlige og uflyttelige bølle - og den "tungnemme" nordbagge... Nej kom ikke her med jeres forudindtagelser da, de blev gjort til skamme!

Hun havde selvfølgelig et lille lager af rebgrimer, tove og sticks med - og havde bestemt meget mindre med hjem!!! Jeg tror vi alle købte mindst en grime, flere købte også tove. Og jeg får penge tilbage i skat regnede min svigerfar ud i aftes, så jeg supplerer nok min grime med både tov og stick (så må de glo og grine af mig så meget som de lyster nede på rideskolen)

Vi skal jo også have trænet til næste gang hun kommer Alle var helt med på at følge op på det!

Her er billeder fra kurset

... og det skal da lige med at jeg kom hjem, meget friskere end da jeg tog afsted - og med en vældig kulør i ansigtet Passede meget fint til min knaldrøde næse haha
♥ Knuz fra Malene og Barbie-hesten ♥

Min Hjemmeside! ♥ !

Baby's hjemmeside {>

\!/
(@ @)
---oOO-(_)-OOo---
0
0
Svar på denne tråd

Dejligt.
Forfatter: 
Dato:  04-04-2005 15:28
Det var da dejligt at i havde sådan en god oplevelse. Pas på, du bliver bidt af det :-D
Før du ved af det har du brugt jeg ved ikke hvor meget tid og penge på undervisning og udstyr, for man kan ikke få nok ;-D
Godt du kan trække det fra!

Excellence can be attained if you...
Care more than others think is wise, Risk more than others think is safe,
Dream more than others think is practical,
Expect more than others think is possible

Westernsadel sælges af mærket Billy Cook.
Se præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Ciller - for sent!!!
Forfatter: 
Dato:  04-04-2005 15:38
;-D Ja det er desværre for sent - jeg blev bidt noget så grusomt igår!!!

Og pengene - suk også der har du ret.
Kurset igår var i sig selv ikke dyrt synes jeg ikke (men spørg IKKE min kæreste *GG*) - men allerede igår efter kurset købte jeg en rebgrime..... Og idag har jeg mailet med hende om at købe tov og carrotstick

Plus at vi jo nok skal have hende ud til opfølgende kurser.

Tjaa

Hov hvad mener du med at kunne trække det fra????? :-O

Min Hjemmeside! ♥ !

Baby's hjemmeside {>

\!/
(@ @)
---oOO-(_)-OOo---
0
0
Svar på denne tråd

Hov...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2005 18:42
Jeg havde læst dit indlæg for hurtigt. Troede du kunne trække udstyret fra i skat, det var det jeg mente. men har set hvad der står nu :-)

Excellence can be attained if you...
Care more than others think is wise, Risk more than others think is safe,
Dream more than others think is practical,
Expect more than others think is possible

Westernsadel sælges af mærket Billy Cook.
Se præsentation
0
0
Svar på denne tråd

kursuspris
Forfatter: 
Dato:  05-04-2005 15:27
Dejligt at høre, at du havde en god oplevelse. Jeg kunne dog godt tænke mig at høre hvor meget du betalte for sådan et kusus? Jeg kunne godt selv tænke mig at tiltage i et kursus men ville gerne lige høre prisen først, da jeg bor på falster ville jeg også gerne vide hvor du bor i forhold til ute, da det vel har betydning for prisen.
Så hvad betalte du og hvor blev kurset afholdt?
KH maria
0
0
Svar på denne tråd

Hjemmeside....
Forfatter: 
Dato:  05-04-2005 15:36
Hej maria du kan prøve at gå ind på Ute`s hjemme side www.horseinharmony.dk der står alt om priser og hvor hun holder kurser.
Ute er bare super dygtig!
God fornøjelse.
Mvh. Rikke :-)
0
0
Svar på denne tråd

det nye udstyr
Forfatter: 
Dato:  13-04-2005 16:58
Ja jeg blev jo enig medf mig selv om, at jeg da ikke kunne leve uden også at have en carrotstick og et tov oppe fra Ute - så igår kørte jeg op og hentede det.

Idag skulle det så stå sin prøve (og jeg skulle bevise overfor mig selv at jeg ikke havde noget imod at hele rideskolen synes jeg er tåbelig når jeg kommer slæbende med udstyret - og begynder at træne det der Harmony...)

Det GØR altså en forskel om man har det rigtige eller om man hutler sig igennem med et dårligt tov og en ganske uegnet pind!

Og min dejlige hest er simpelt hen en drøm at arbejde med, så jeg glemte hurtigt at jeg jo rendte rundt i ridehallen og så tåbelig ud

På et tidspunkt hvor jeg var henne og stryge henne lidt i hovedet og "genoprette tryghed" (?) skete der pludselig noget!!!
Ganske i det stille og fuldstændig usynligt for alle andre... Men STORT for mig

Min hest stod med hovedet lidt sænket og lod sig stryge - og så puttede hun hovedet hen til mig og blev bare stående! DET plejer hun ikke at ville - hun har ALDRIG været en putte-hest.

Det er fint at blive aet lidt over mulen - gnubbet lidt mellem øjnene, men så færdig. Ikke alt det pjat, det gider hun ikke.

Men idag - flere gange skete det. Hun stod på et tidspunkt og smaskede godt og nød bare at stå os to sammen tæt...

Jeg er virkelig glædeligt overrasket!!! Hvorfor søren er der ikke nogen der har introduceret mig for dette "Horse-in-harmony" for lææænge siden!!!???
Det er jo alletiders!!!

Det var bare lige dagens store glædeshistorie jeg skulle ud med!
Kan I andre have en rigtig god dag også!

Min Hjemmeside! ♥ !

Baby's hjemmeside {>

\!/
(@ @)
---oOO-(_)-OOo---
0
0
Svar på denne tråd

Maria - pris
Forfatter: 
Dato:  13-04-2005 16:59
Hej Maria.

Som Rikke skriver står der en masse oplysninger på hendes hjemmeside... ;-)

Jeg bor i Tjæreborg hvilket ikke er så langt væk fra hvor hun bor, så kørepenge var ikke så galt.

Vi var 5 deltagere og gav hver 380 kr.

Og jeg giver gerne de penge ud igen ;-D Det var knald godt!

Min Hjemmeside! ♥ !

Baby's hjemmeside {>

\!/
(@ @)
---oOO-(_)-OOo---
0
0
Svar på denne tråd

Malene
Forfatter: 
Dato:  13-04-2005 17:08
dejligt du havde en positiv oplevelse med dit udstyr :) jeg ved også at udstyret gør en forskel.
hvis det ikke betød noget for almindelige rytterre ville alle jo nok ride rundt i ponypuder og med det billigste hovedtøj og bid. ;)
faktum er at for alle bliver tingene lettere med det bedste udstyr. selvom der er mange som ikke tror det kan være forskel på reb, eller at en pind bare er en pind.

fortsat god fornøjelse til jer begge :)

-Jane

Medlem af Parelli sekten 8-) PNH-trænede mennesker er sjove mennesker

Eneste forhandler af Regulator Complete mellem Randers og Brønderslev

hjælp til trailerlæsning i Nordjylland tilbydes. Se mere her
0
0
Svar på denne tråd

Malene
Forfatter: 
Dato:  14-04-2005 16:01
kender det kun alt for godt.
Var på kursus med Ute i januar, og måtte også eje alt udstyret.

Det gør en forskel, man får et helt andet indblik i hestens verden og væremåde. Og man får et helt andet forhold til hesten. Man kommer ned på jorden til den, i stedet for og være hævet over den.
Og ja, udstyret gør en forskel.

Held og lykke, og velkommen som Horse in Harmony´er :-P

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider