Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Jogge med hest?
Forfatter: 
Dato:  02-04-2005 21:06
Hej.

Jeg står og skal have Rikke, en åring jeg passer, til bedømmelse her den første maj. Vi skal begge i bedre kondi, og da jeg ikke har tid til både at løbetræne og ride, ville jeg høre om nogen har erfaringer med at jogge sammen med sin hest?
Vi kender hinanden temmelig godt, forårets magtkampe er ved at være overstået, så vi går faktisk ok sammen. Men kan vi løbe sammen, sådan rigtigt, på stiet og i rabbatter?

- Heidi&Lea
Ingen tænker på at visse mennesker bruger enorm energi bare på at være normale.
♥Hvil i fred du smukke dyr♥
0
0
Svar på denne tråd

Det kommer an på...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2005 21:11
...først og fremmest:
Passer jeres tempi sammen?
Kan du få hende til at småtrave i dit jogge-tempo?
Kan du ikke det, bliver det en MEGET hård tur - for dig. Det skal heller ikke være for besværligt at få hesten til at luntye afsted. Du skal IKKE være nødt til at hænge i grimen hele vejen... ;-)

Og derefter: Er hesten trafiksikker nok til at du kan løbe med hende ved vejen - eller er der en skov eller lignende, du kan træne i.

Forvent ikke, at din hest kommer i form... ;-) Den er sikkert allerede i meget bedre form end du, når det gælder jogge-lunte-tempo... :-)

:-) 99E :-)

Talent is what you are born with.
Skills can be developed.
Try is intestinal fortitude or guts, that never-give-up-factor.
Luck I spell W-O-R-K, and is defined as when preparation meets opportunity.
Natur Heste.dk - Naturligt Hestehold, Naturlig Hovpleje mm.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg løber med min
Forfatter: 
Dato:  02-04-2005 21:34
Jeg løber med min, da jeg ikke kan ride andet end skridt på hende.
Så vi løber ture, i starten var det meget hårdt med mine små skridt og nellis store gang, men nu kan jeg godt følge med, og hun har fundet en passende afstand at løbe ved siden af mig.
Så øvelse gør mester!
Folk kigger godt nok osse langt efter en! ;-D

Hilsen Rikke :-) :-)

Birds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind

{>Rikke og Farinelli {>

0
0
Svar på denne tråd

har set flere
Forfatter: 
Dato:  02-04-2005 22:56
har set flere der løber med hest...men igen tempoet skal passe da de færeste heste syntes det er fedt at blive tvunget i for kort trav...og dette er også en ulempe senere hend (ridning kåring og lign. ) da hesten vender sig til at gå i det korte tempo i trav
0
0
Svar på denne tråd

Hm......
Forfatter: 
Dato:  02-04-2005 23:32
Ok...

Jeg tror jeg vil prøve. Hun tager nok ingen skade af at lære lidt langsommere trav, for hun har en vane med bare at styrte af sted, fordi hun ikke er helt vant til at blive trukket endnu.
Hun er helt trafiksikker.

Hendes kondi er godt nok bedre end min, men faktisk, når vi har trænet dagens mønstring (skridttur på ca. 1 km, dernæst trav på bane, ca. 50-100 meter i alt) så sveder hun...

Tror dog at jogge-træning vil give hende nogle kræfter, for det er begrænset, hvor meget hun løber på folden. Her vil jeg jo tage hende ud i terrænet, både bakker og (meget) små spring...

Men hvis I har gjort det før kan det nok også godt lade sig gøre med Rikke.
Hun er kun en fjordhesteåring, så vi passer faktisk fint sammen i tempo - hun vil kun have godt af at lære der findes et langsommere trav end den hun bruger nu, tror jeg.

- Heidi&Lea
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2005 01:22
Tja, jeg regner da med at gøre det med den hest jeg en dag får :P

Det kunne da være sjovt, sådan at løbe med hesten :P
Men ja, jeres tempi skal passe sammen, for det er vel knapt så sjovt at rende en halv meter bag hesten 8-)

Duke
Where there's a Will there's Way
Don't Delay what you can Do Today
0
0
Svar på denne tråd

Håndhest
Forfatter: 
Dato:  03-04-2005 10:10
Har du mulighed for at låne en du kan ride på ? Så kan du tage den unge hest med som håndhest, det batter mere med konditræningen.
0
0
Svar på denne tråd

rigtig god ide!
Forfatter: 
Dato:  03-04-2005 11:16
jeg syntes selv der er rigtig skønt komme ud og gå og småløbe med min hest.

:-D
0
0
Svar på denne tråd

Håndhest
Forfatter: 
Dato:  03-04-2005 17:22
Har redet med hende som håndhest - så er det bare hende der kommer i form, i stedet for mig, og det er jo os begge der skal i bedre kondi.

- Heidi&Lea
0
0
Svar på denne tråd

Jogge med hest
Forfatter: 
Dato:  03-04-2005 18:56
Hej

Har godt nok aldrig hørt om at jogge med sin hest kun og gå tur med sin hest ;):P

Men det lyder sgu sjovt :D Det tror jeg, jeg vil prøve med min part i skoven en ad dagene..

Bare ét spørgsmål.
Når i/du jogger med din hest har den så hovedtøj på eller grime - andet?

Sadel på?

IKKE straffe en hest m. pisk og spore. KUN hjælpe..!!!!
OG dem der skraffer med pisk og spore (Måske andre ting) skulle ikke have med heste og gøre..
>:-(
0
0
Svar på denne tråd

ja hvorfor ikke
Forfatter: 
Dato:  03-04-2005 20:57
Det tror jeg da sagtens at man kan, altså jeg cyklede med min gamle partpony. Det gik fint, men man cykler selvfølgeligt også lidt hurtigere end man rider.
Men der kigggede folk gpdt nok også underligt på os :-) det havde de alligevellet aldrig set før :-)
-Signe

Husk at tage sutsko på eller bliver strømperne forkølede
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider