Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Træning i horsemanship
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 18:27
Hejsa alle!!

Som jeg har skrevet i flere indlæg, har jeg lige købt mig den dejligste (frække) unghest..

Jeg vil meget gerne træne noget "Dominans / Horsemanship" med hende, men først når jeg er helt afklaret med hvad jeg skal gøre..

Jeg har læst en bog som hedder: "At danse med heste", og det har jeg fået meget godt ud af..

Jeg har få gange trænet med hende at stoppe når jeg gør det (når jeg trækker hende i longe) - at gå bagved mig altid (også når hun for et chok, som tit sker hvis der kommer en uventet lyd / andet) og det klare hun nogenlunde fint..

Men hvad kan jeg mere lære hende?? Jeg vil meget gerne have et rigtig tillidsfuldt forhold til hende, og hun skal virkelig stole på mig..

Kender i nogle metoder jeg kan gøre? Har i nogle gode ideer til hvad jeg kan lære hende og hvordan man gør det?? Så skriv dem endeligt her...

Mvh
Sheila Maria Schade
& Javalonica

>o< Tjek min hjemmeside her!!
0
0
Svar på denne tråd

Pat parelli
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 18:35
Du kan også træne efter hans metoder..
Jeg synes de er gode..
gå evt ind på www.parelli.dk
Der står en masse godt, og der er gode billeder..
Harvester
0
0
Svar på denne tråd

Harvester
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 18:39
Jamen nu tænkte jeg mere på "små" ting som lærte den at stole fuldt ud på mig..

Jeg vil helst ikk igang med en længere uddannelse af min hest - bare stille og rolig træning som gør det indlysende for min hest at hun kan stole på mig og jeg på hende - og gør, at hun ikke er i tvivl om at det er mig som bestemmer - så hun bliver underdanig..

Har ikk nogle gode råd, som i kan skrive her?? I må gerne sætte billeder ind af jer selv som træner, hvis i mener at det er nemmere at forstå på den måde...¨

Mvh
Sheila Maria Schade
& Javalonica

>o< Tjek min hjemmeside her!!
0
0
Svar på denne tråd

LaLaLaLa
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 19:06
Kan du bakke hende ved små signaler?

Du kan også når du stoler lidt mere på hende, bakke hende.
Altså du skal stå direkte foran hende og så bakke henmde ud, så langt tovet er, og så ved at sætte det ene ben tilbage og tage den hånd hvor du ikke har et tov i håndet, og føre frem mod hende og så ta´ge den tilbage for at vise at du vil have hende til at komme hen til dig.
Når hun så kommer(ca en armslængde fra dig), nusser du hende i hoved mellem øjnene. det plejer at være et hit.
Og sårn viser du hende at det er rart at være sammen med dig, men der stadig er en personlig grænse.
Det er ligesom med mennesker, de stiller sig også gerne lidt væk fra hinanden når de snakker, for det er ikke rart at snakke med en der er 10cm fra ens hoved.
Håber du forstod lidt af det.. :P
Harvester
0
0
Svar på denne tråd

det er en
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 20:57
super god bog! bruger sen selv hele tiden...

prøv at træk/før hende igennem to bomme der er lagt parralelt. du roser hende meget for enden, og gør det nogle gange til hun er helt tryg ved det.
så lægger du noget "farligt" pressening, ell. lign. i mellem bommene, og fører hende over, med massere af tålmodighed, UDEN at trække i tovet... det giver tillid, at prøve grænser, at udvide grænser, så længe det sker under rolige, tillidsfulde forhold!

Held og lykke med det!
0
0
Svar på denne tråd

tips fra superheste.dk
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 22:12
hej - her er nogle tips

hell og lykke i træningen - find på masse forskælligt og hav sjov
0
0
Svar på denne tråd

pat parelli
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 02:37
Parellis hjemmeside er IKKE parelli.dk men www.patparelli.dk :-)

Vil du laere tricks eller kommunikation med din hest? du kan gaa i det tempo du har lyst til, men du har en rigtig god vejledning med parelli. Det er som at ville ud for at se noget natur og bare kore i en eller anden retning, parelli giver dig et kort saa du kan kore hen hvor du vil :-)

Mvh. Anja
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider