Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Muskler
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 15:11
Hej,
Her en lille udfordring.
Hvordan får jeg trænet min hest, så han får stærkere muskler uden jeg rider med hovedtøj eller spænder ham ind. Jeg er åben for foreslag :)

Mvh Vicki
0
0
Svar på denne tråd

Bakker?
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 15:46
gå op og ned af bakker..
Hvis du har mulighed for det er det rigtig godt at svømme med heste..
Der behøver du jo ikke hovedtøj..
Men hvad for nogle muskler vil du gerne have gjort stærkere?
Og hvad slags "ridning" rider du?
Hms eller western?
Eller noget helt andet?
Harvester
0
0
Svar på denne tråd

Jeg rider..
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 16:19
Jeg rider primært horsemanship. Jeg kune godt tænkt mig at lærer ham at træde mere ind under sig når jeg sidder ham. Lige nu er hans holdning dårlig og det belaster han. Det kunne være fedt hvis han kunne lære at bruge ryggen istedet for at gå og falde sammen..
Tak for dit råd:)

Mvh Vicki
0
0
Svar på denne tråd

la la la la
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 16:41
Du kan også øve passage og piaf..
Der skal hesten jo ind under sig, for at løfte benene..
De kan du jo sagtens med hms.
Men jeg er ikke nået så langt i hms, men har lige skrevet til en anden som kan meget inden for hms.
Så skriver lige når jeg har fået svar..
Okay?!
Harvester
0
0
Svar på denne tråd

se andet indlæg
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 16:45
se det indlæg som Dyrmose har lagt ind: træning-rygmuskler.
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa....
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 16:47
Det er bare iorden!
Er spændt på at høre jeres forslag.

Mvh Vicki
0
0
Svar på denne tråd

Lange skridteture......
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 19:21
Ridning i bakket terræn, samt ridning/longering over cavaletties. Og så kan du jo såmænd også løsspringe.

Dyrke noget klassisk dressur fra jorden af, hvor du lærer din hest feks. versader o.l.

Piaff og passage kan du godt glemme at lære en hest, som ikke har kræfter til at bære sig - der skal ligges flere års arbejde i at give dem kræfter til at gøre det korrekt.

Forresten har jeg aldrig hørt om at man kan ride HMS - kun at man kan træne udfra HMS.
Og personligt bruger jeg da som dressurrytter - med både spore og pisk - HMS i min daglige ridning.
For HMS står jo for horsemanship, og jeg bruger min erfaring og viden omkring heste og deres måde at opfører sig på i min daglige omgang med hesten.

MVH Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 20:07
Hej alle sammen, tak for hjælpen!
Når jeg siger at jeg rider horsemanship mener jeg, at jeg er PNH inspireret (Pat Parelli, Natural Horsemanship).

Mvh Vicki
0
0
Svar på denne tråd

bakker
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 19:58
hej... Hvis der er noget der giver muskler så er det at bakke op ad en stejl bakke.. det er bare noget der sætter muskler bagtil!!!
0
0
Svar på denne tråd

ellers er....
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 00:14
løsspringning også godt for opbygning af muskler.
Monica og smølfen

Post tenebras lux
0
0
Svar på denne tråd

Svar på harvesters...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 11:06
Hejsa. Jeg tror det var mig harvester snakkede om. Hun skrev det til mig i en sms, og syntes det var lidt omfattende at svare på dér, men vil gøre et forsøg nu.
Det er vigtigt at du gennem din jordtræning lægger grundlaget for din ridning. F.eks. når du laver porcupinegame, sørger for at hesten går med hovedet bøjet og ind under sig, da dette vil sørge for at ryggen kommer godt op. Således kan du også begynde at forlange hesten går i soft feel når den skal bakke fra ryggen. en masse sideways vil styke ryg og mave, men lige som med bakke øvelserne er det vigtigt med nakkens placering. Den skal slappe når man laver øvelserne, men samtidig løfte nakken en smule og næsen lidt ind. Som det sidste som er meget virkningsfuldt til at lære hesten at sætte benene længere ind under sig, er at lave versader. hvis du starter fra jorden med at lade hesten gå rundt på en cirkel hvorefter du påvirker bagparten lige lidt , sådan at hesten kigger ind og spørger dig hvad den skal, så sender du den videre igen. Oparbejd dette til den kan tage nogle skridt ad gangen, og så fortsæt på ryggen.
Det er desuden vigtigt at du husker at rette hesten lige ud mellem øvelserne, og at du husker begge sider. Og start gerne meget langsomt da disse øvelser er meget krævende, og det vetyder også at en god opvarmning er en god idé. Håber virkelig du kunne bruge det!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider