Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Gode råd søges.
Forfatter: 
Dato:  21-03-2005 13:21
Hejsa.

Jeg søger nogle gode råd til hvordan jeg kan arbejde med min hoppe.

Hun er 13 år, jeg har haft hende et år. Hun er super dejlig, sød og rar. Men der er lige en ting jeg gerne vil arbejde med.

Når vi kommer nye steder hen, eller der opstår en situation hvor hun muligvis stresser lidt, eller når hun skal stå bundet et nyt sted, ja så bliver hun mildest talt lidt træls.

Hun småstejler på stedet, hvis hun er bundet, skraber med benet, vender og drejer sig og vil på ingen måde stå stille. Hvis jeg så får sadlet hende op, ja så foregår det mens hun tripper omkring mig og stå stille mens jeg stiger, ja det er en by i rusland. Når jeg sidder på hende og så skridter frem, så går det fint igen.

Hvad kan jeg gøre for at lære hende at hun godt kan slappe af og have tålmodighed i nye situationer?

Hilsen Kenny
0
0
Svar på denne tråd

Hjælp!
Forfatter: 
Dato:  21-03-2005 13:40
Hej Kenny,
Kender du til horsemanship?
Hvor bor du henne i landet?
MVH Vicki
0
0
Svar på denne tråd

Hej Vicki
Forfatter: 
Dato:  21-03-2005 13:43
Hejsa.

Jeg bor tæt på Haderslev i sdr. jylland.

Mvh Kenny

0
0
Svar på denne tråd

Hjælp!
Forfatter: 
Dato:  21-03-2005 13:46
Okay det er langt fra hvor jeg bor... ville ellers gerne komme og hjælp dig.
Kender du til horsemanship?
Jeg går meget op i horsemanship og træning fra jorden af. Jeg finder mig ikke i at min hest ikke står stille når jeg giver den signal til det. Hvis jeg var dig ville jeg finde en som var god til at træne heste- gerne i horsemanship som kunne give dig undervisning. Jeg kender en som bor i Århus og som er meget dygtig.. er det noget?

MVH Vicki
0
0
Svar på denne tråd

Du skal være rolig
Forfatter: 
Dato:  21-03-2005 13:48
og træne én ting ad gangen.
Opfat hendes problemer netop, som at hun stresser - så du kan lave et træningsmønster med hende, hvor du forstår, at det er svært for hende.

Sådan at forstå, at du selv bevarer roen fuldstændig og ikke småskænder på hende.
Begynd forfra, når det ikke lykkes :-)

Ignorer uønsket adfærd - og beløn den ønskede (y)

:-) fra Nina

Præsentation - nu med 2 føl {>
0
0
Svar på denne tråd

du må nok
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 00:03
træne hende hende i nye ting løbende, så hun får tillid til dig og sine omgivelser- gerne fra jorden. Mange ting kan du træne hjemme bla. plastik, gå over ting, vænne hende til forskellige lyde osv.
Det handler om at gøre hende tryg.
Og en anden ting.. at binde en utryg hest, er da den sikre vej til at hidse den yderligere op.
Hesten er et flugtdyr, så at arbejde mod dens natur ved at sætte den fast er ikke vejen frem.

Og holder med Nin@ i, at det er vigtig du bevarer hovedet koldt og koncenterer dig om at berolige hende frem for at irrettesætte hendes adfærd.

Når du ved at bevægelse beroliger hende, må du have det i baghovedet og bruge det konstruktivt i jeres træning.
0
0
Svar på denne tråd

Hun er ikke
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 07:58
bange for sådanne øvelser, nye pludselige lyde eller lign. Hun er en meget stabil hest udover det jeg nævner. man kan lave alt med hende og hun følger bare med. Går gerne ture alene osv. Hun bliver bare anderledes i det øjeblik vi er et fremmed sted.

Hilsen Kenny
0
0
Svar på denne tråd

jamen så
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 10:20
sørg for at få hende ud ofte til fremmede steder, så hun begynder at se det mere som en vane end som en stor oplevelse..
0
0
Svar på denne tråd

Ja, det må
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 11:07
være det jeg skal, ville bare gerne høre om der var nogle forberedne øvelser man kunne lave, så hun var en smule nemmere at få til at stå stille osv. men der er nok ikke andet at gøre, end at komme nye steder og så tag den tid det tager.

Hilsen Kenny
0
0
Svar på denne tråd

HaRj !!!
Forfatter: 
Dato:  22-03-2005 12:05
Sådan var min hest os de første gange han var nye steder ..

men nu er der ikk noget ..

tror bare det var fodi det var et nyt sted og jo mere "rutineret" han blev med nye steder jo bedre gik det ..
Hilsen Sofiª ªkª Biªtch

| Team-Henrikslund |
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider