Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Pessoa og indspændinger
Forfatter: 
Dato:  20-03-2005 17:29

Jeg har investeret i en pessoa line for at få jackies ryg på plads men .... :-(

- skal man have bid på for at få den fulde virkning af den ??

- Hun har indtil videre haft den på i Kapsun og uanset indspændingen på den så lægger hun skiftevis hovedet helt ned til jorden eller helt bagover så hun bærer slet ikke ordentligt .. hvad gør jeg galt ??

Hun laver samme nummer når jeg longerer med indspændingstøjler !

Jeg er startet meget forsigtigt op med at varme hende let op inden jeg spænder hende ind og skridter hende i flere minutter inden jeg lader hende sætte tempo på (hvilket hun meget gerne vil ...)

og skifter også meget imellem volterne så hun ikke bliver mere skæv end hun allerede er .. :-(

Nogle gode råd ??


June


Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om


Medlem af:

itchy bitchy witch klubben - VI DANSER GODT!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Så vidt jeg ved
Forfatter: 
Dato:  20-03-2005 18:32
så er det i pessoaen ikke meningen at hesten SKAL gå med hovedet i holdning som den ville gøre det under korrekt ridning! Den skal træde ind under sig og løfte ryggen. At den så som oftest går med hovedet i korrekt holdning er et resultat af at den bruger bagpart og ryg.

Måske har din hest ikke musklerne til at bruge sig på den måde, og så spænder det og er ubehageligt! Og så reagerer hun fordi det jo er ubehageligt!

Min erfaring er god med pessoaen, men jeg bruger som regel trense, har ikke prøvet at bruge den i kapsun.

Måske kunne du lægge en trense udenpå kapsunen så du kan føre linerne fra pessoaen igennem biddet som man normalt gør!

Linda.
Krone og bølge - en selvfølge!

Jeg har ikke altid ret - men jeg tager aldrig fejl ;-D

:-) Medlem af Pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere :-)
Medlem af FHK
0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke den store erfaring
Forfatter: 
Dato:  20-03-2005 18:46
Jeg har aldrig selv prøvet at bruge en pessoa line, men ud fra det jeg har set vil jeg da mene at hun kommer ind og bruger sig når hun går dybt med hovedet, det er jo der ryggen kommer op og bliver trænet, med mindre hun hænger på linen, men det kan hun vel ikke så godt, eftersom det vil påvirke hende bagtil og skubbe bagbenen mere ind, så det ville jeg ikke tro hun ville gøre.. Men som sagt har aldrig selv prøvet den, bare en tanke..

:-D Kh Miss E

0
0
Svar på denne tråd
 
 Linda..
Forfatter: 
Dato:  20-03-2005 19:30
"føre linerne IGENNEM biddet" ?:-)

- skal de ikke bare hægtes fast til biddet og så køre tilbage til gjorden ?

Den model jeg har er der snaphægte både til bid, til ryg"sele" og til gjord påhæftning ..

Hvor stram skal rygselen igrunden være ??

Jeg har ikke villet bruge biddet da jeg syntes det ville trække hende alt for voldsomt i munden men det kan da godt være at jeg må komme på bedre tanker 8-)

Indtil videre bruger jeg den max 5 min på hver side .. og jeg er ikke SÅ imponeret som jeg forventede at være ...


June


Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om


Medlem af:

itchy bitchy witch klubben - VI DANSER GODT!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 June...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2005 20:24
Ja det var en tanketosrk fra mig, he he. Jeg er vant til at bruge det der kaldes en halv pessoa, hvor man bruger en elastikchambon og en elastisk bandage. Du skal selvfølgelig bruge den hægte der er!

Jeg har ikke så meget erfaring i selve linen, og det er svært at forklare hvor stram den skal være. Det bedste ville være hvis du kunne få en erfaren til at hjælpe.

Jeg tror at du vil opnå større effekt hvis du også havde et bid på hesten.

Linda.
Krone og bølge - en selvfølge!

Jeg har ikke altid ret - men jeg tager aldrig fejl ;-D

:-) Medlem af Pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere :-)
Medlem af FHK
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider