Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Balance, og hænder for lavt !
Forfatter: 
Dato:  19-03-2005 22:08
Hej !

Hesten.:
Han er 16 år, han mangler utrolig meget balance ! Når han galopere ligger han næsten helt ned ! Jeg bruger meget min tøjle og benene til at stytte op, men det hjælper ikke helt så meget ? hvad skal jeg gøre ?

Miig.:
Min ridelærer siger jeg "Begraver" mine hænder i hans man ! Altså at mien hænder sidder for lavt ! Jeg prøver at ride så meget som muligt jeg kan med hænderne oppe, men ligeså snart jeg rider alene "Falder" de ned igen ! Hvaa skal jeg gøre for at huske det ?

Hilsen Line

En hest har ikk selv valgt sin ejer, det er ejeren der har valgt hesten ! PAS GODT PÅ DIN HEST ! Gør alt for den, DEN GØR FORHÅBENTLIG HVAD DEN KAN FOR DIIG!

Chagall(( <3 <3 ))
0
0
Svar på denne tråd

Hænderne...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2005 22:33
Lad os starte med din opstilling (hænderne). Det lyder til at du har fået en dårlig vane med dine hænder - og når en sådan vane først er indøvet, tager det rigtig lang tid at rette den. Faktisk er der lavet undersøgelser, der viser, at din underviser skal rette dig flere tusind gange før det har en effekt, når først en fejl er blevet automatiseret. Så fat mod - det skal nok komme!
Mht. din hests balance er det også et spørgsmål om træning og atter træning - og jeg er sikker på, at når din lille opstillingsfejl bliver rettet vil det også have en positiv effekt på hesten.
Fra naturens hånd er hesten jo perfekt - men når vi sætter os på ryggen af dem ændres balancepunktet. Det er derfor vigtigt at man som rytter (og underviser) er opmærksom på opstillingen - idet en korrekt opstilling er en forudsætning for, at kunne indvirke korrekt på hesten og dermed genskabe balancen hos denne.
Håber det var nogenlunde forståeligt :-D og held og lykke med ridningen herfra. I øvrigt en rigtig dejlig hest du har part i (så billederne på din præsentation).
Mette

www.eor.dk
0
0
Svar på denne tråd

Mange tak !
Forfatter: 
Dato:  19-03-2005 22:39
Mange tak for hjælpen ! Vil prøve imorgen !

Taak , han er oss meget dejlig! Hmm , ved du hvad man gør ved ham når han skifter galoppen på bagbenene ?

Det er ret irreterende !'

Men endnu en gang ! tak for hjælpen det var meget forståelit !!

En hest har ikk selv valgt sin ejer, det er ejeren der har valgt hesten ! PAS GODT PÅ DIN HEST ! Gør alt for den, DEN GØR FORHÅBENTLIG HVAD DEN KAN FOR DIIG!

Chagall(( <3 <3 ))
0
0
Svar på denne tråd

Hej Liine.
Forfatter: 
Dato:  20-03-2005 08:34
Hej Liine.

Jeg giver Mette ret, men vil nu komme med en lille indskudt bemærkning....når din hest har så dårlig balance er det faktisk GODT at ride med lave hænder, så hesten bruger sin ryg mest muligt for at SKABE og opbygge balancen...måske det er HESTENS signaler du fanger, (ubevidst), og derfor altid rider med lave hænder ?:-)

Det skal dog så også lige siges at man som regel kun normalt bruger disse lave hænder i start-traven, under letridningen, når det reelle arbejde startes løfter man normalt hænderne højere...MEN dét jeg blot vil nævne er at det simpelthen HJÆLPER din hest, at ride med lave hænder - ikke konstant, men ind imellem, og mest til start og slut.
(Man gør også sådan med ungheste, da de ikke har bygget nok muskler op endnu.)

Men for hestens skyld vil jeg anbefale at den trænes nogle dage om ugen UDEN rytter, så den ingen rygbelastning har, i longe med kapsun, eller hvis du kender nogen der har erfaring med træning i dobbeltliner...dette vil styrke din hest helt utroligt.

Held og lykke med det. ;-)

De bedste hils´ner fra Mette

CABALLUS

Equipagetræning og træning af heste i dobbeltliner udføres !
Send mail for nærmere info og booking

mette.hauge@tiscali.dk
0
0
Svar på denne tråd

rkjmrq
Forfatter: 
Dato:  20-03-2005 09:31
Okay , så det vil sige jeg skal træne ham i longe ? men hvor lang tid ?

Chagall(( <3 <3 ))
0
0
Svar på denne tråd

Ikke "bare" longering...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2005 20:26
Jeg mente ikke den gængse form for longering, det skal virkelig gøres med omtanke når hesten er så meget ude af balance, og allerhelst UDEN indspændinger, men i dobbeltliner hvor den støttes i holdning.
Longerer du i dobbeltliner vil din hest højst sandsynligt kun kunne klare 15-20 min. i roligt skridt og trav den første tid, hvis den er så ubalanceret...for træningen er ret hård for muskulaturen.
Hvis alm. longe, så hold hesten i roligt tempo, få en fast takt frem, ikke presse op i tempoet før balancen er til det - dette må den kunne klare en lille ½ time af i varieret tempo.
Med både alm. longe og dobbeltliner vil jeg sige 3 x ugtl. vil være max. i et træningsforløb med en så ubalanceret hest.

Men noget helt andet er at ridetræning i terrænet vil OGSÅ være supergodt - meget gerne i kuperet terræn, her skal den virkelig ind og balancere med sin kropsvægt.

Og prøv at ride cavalettis, nogle lave og få stykker ad gangen i starten, få en til at se dig ride forfra og bagfra, for at vurdere din hests arbejde.

Der er mange gode alternativer... ;-)

De bedste hils´ner fra Mette

CABALLUS

Equipagetræning og træning af heste i dobbeltliner udføres !
Send mail for nærmere info og booking

mette.hauge@tiscali.dk
0
0
Svar på denne tråd

ergdvred
Forfatter: 
Dato:  23-03-2005 15:41
Okay , alt det vil jeg prøve !!!

MAAAAAAANGE GANGE TAK FOR HJÆLPEN!!!

Chagall , (( <3 ))

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider