Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Det virker/hun går til bidet!!
Forfatter: 
Dato:  17-03-2005 13:35
jeg fik min hest her i november måned. Hun har gået væddeløb og var redet forkert, havde en del underhals og hun anede ikke hvad "at gå til bidet" var. Jeg var endda også grøn på området. Jeg har læst meget om grundridning, og så har jeg redet i skoven på hende 3-4 gange om ugen hele vinteren. Redet hende for let løse tøjler så hun fik hovedet frem og brugte ryggen. Det med let løse tøjler var dog en prøvelse i starten da hun troede at løse tøjler betød, fremad afsted afsted.!

I sidste uge gik hun pludselig til bidet næsten uafbrudt i 20 min. på vej hjem fra skoven. Hun går ikke med hovedet i lod men hun er godt på vej. Det har taget 4 mdr. at nå hertil, men det har været helt uden tvang. Var bare så lykkelig da jeg kom hjem.

Har ellers hørt, at det vil tage lige så lang tid at få hesten til at gå rigtigt i lod som den er blevet redet forkert. Dvs jeg havde udsigt til 3 års hårdt arbejde, såå 3-4 mdr. er let sluppet.
0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det dejligt at høre......
Forfatter: 
Dato:  17-03-2005 18:27
Når man lige pludselig mærker, at nu går det den rigtige vej ;-D

Jeg kan dog glæde dig med, at det ikke er rigtigt mht. hvor lang tid de er fejlredet, og hvor lang tid det tager at rette op på dem.
For da jeg købte Medoc var han 8 år, og kunne ikke gå til biddet. Og nu har jeg haft ham i 1½ år, og vi fik i december vores første placering i en LA1 på klubplan.

Forresten var lige inde og kigge på din præsenatation, og hvor er hun dog en køn hest. Kan godt forstå at hende måtte du bare eje.

MVH Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Tak for de fine ord
Forfatter: 
Dato:  17-03-2005 18:37
om hende. ja det er bare skønt at der sker fremskridt, især da jeg stadig er en meget "grøn" dressur rytter. Så har jeg da gjort noget rigtigt :-)
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke..........
Forfatter: 
Dato:  17-03-2005 20:10
det lyder da rigtig godt, lækkér dame forresten...
Mange Hilsner

Line K. Jeppesen

Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider