Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

klæber til stalden
Forfatter: 
Dato:  14-03-2005 11:12
Hejsa,
er der nogen der kan give mig et godt råd til hvordan man vænner en stædig pony af med at "klæbe" til stalden.

Hun er umulig at ride ud med når hun er alene. Hvis man er flere er hun 100% trafiksikker m.m., men går hun alene er hun bange for alt, og vil overhovedet ikke væk fra stalden (tossede pony).

Gode råd søges!!!!!
0
0
Svar på denne tråd

Lidt hård hånd?
Forfatter: 
Dato:  14-03-2005 12:14
Heste er flokdyr og vil helst blive sammen, hvadenten det er hestene i stalden eller de heste, I rider tur med. Men du er nødt til at have kontrol over hende, ellers tager hun kontrol over dig.

I mine øjne er hun vist bare fræk. Kan du ikke tage en pisk med og give hende et rap eller to? Jeg kender ingen tricks til at få hende til at makke ret. Har du problemer med hende på andre tidspunkter?

Kiiri
*Viden er stolt over at have lært så meget*
*Visdom er ydmyg over ikke at vide mere*
0
0
Svar på denne tråd

tak for dit svar
Forfatter: 
Dato:  14-03-2005 13:08
for dit svar

Nej jeg har ikke flere nævneværdige problemer med hende mere.
Men når man bare vil på en hyggetur, og ved på forhånd at det bliver en sej kamp, så forsvinder lysten.
Men et lille rap i bagen kan måske hjælpe.
0
0
Svar på denne tråd

MIn mening og min idé
Forfatter: 
Dato:  14-03-2005 17:21
Har haft samme problem men nu er det heldigvis gået væk og jeg kan ride alene med min hest i skoven.. (part)
Det jeg gjorde var hver gang hun ikke gad gå frem, bakkede o.l fordi hun ikke ville ud i skoven - gav jeg hende ét rap i røven med pisken og så gjorde hun det ikk rigtigt mere og gik så fremmad.
Mit i skoven og nogen gagne når vi så skridter givr jeg hende gulerødder fordi så er hun glad for og komme ud igen. Så forbinder hun jo dét med noget positivt.
Har også gået masser af ture med hende for hun gad og det har også hjulpet meget.
Bla har jeg trukket hende laangt udad i skoven og redet hende hjem i skridt..

Det gik godt.
Så prøv dig fremmad ;):D

IKKE straffe en hest m. pisk og spore. KUN hjælpe..!!!!
OG dem der skraffer med pisk og spore (Måske andre ting) skulle ikke have med heste og gøre..
>:-(
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider