heey jeg har lige låndt min over dejlige kusínes mail eller ligne.
jeg har en SUBER dejlig hopper på 13, (men meget frisk ) hun er meget sød og bågger ikke eller stejler ikke under ridningén, Men hun vil ikke så gerne stoppe igen,når man galloper, hun elsker at galloper og det må meget gerne gå hurtigt og det har jeg ikke noget i mod, men hun vil ikke stobbe igen. og jeg vil ikke så gerne begynde med di der stang bid jeg har en ganske alminnilgt bid nu..
hvad kan jeg gøre.
men jeg håber jeg høre fra jer ...
hilsen simone & topsy undefined
min traver har det samme problem.. når du gallopere så hvis det er på en mark så kan du nemt stoppe hesten igen.. drej hesten rundt i cirkler og gør dem derefter så mindre og mindere cirklerne og til sidst bliver hesten nød til at stoppe mvh. mille
Lad vær med at få hende til at galopere hurtigere end du selv kan styre hende!! Så lærer hun det, og det skl hun jo ikke .. Er det på bane/i hus, eller i skoven?? Lad vær med at galopere før du har heeelt fuldstændig styr over hende..
;P
Tinke min stride madame, bide du sørme også kan, men min lille søde tøs, du kan ride seriøst (:
...Samme problem.
Han ville bare ikke stoppe!
Nu har jeg jo kun part på ham, og rider ham kun to gange om ugen.
Der var flere uger hvor han kun blev motioneret de to gange om ugen og så var han helt umulig at stoppe!
Mange af de andrer der har part samme sted sagde med det samme at jeg bare skulle ta' ham ind i ridehuset og lade ham løbe så han kunne rende noget af alt krudtet af sig.
Men jeg var stædig(Som altid) og ville ha at han skulle lære det!
Så jeg blev ved og ved og ved og ved.
Og nu er han ved at ha ret godt styr på det!
Han er stadig ikke 100% færdig men det går absolut fremad! Det skal så lige siges at han nu bliver redet ca. 5 gange om ugen. Så det hjælper jo en del!
Men det eneste råd jeg kan give, er at du bare skal ride så KORT som muligt, og så lave en hel masse parader i ALLE gangarter. Temposkift kan også hjælpe.
~*Knus fra $öfîé og Jünîör*~
Araberen! Racen der kan ALT!
Er der nogen der vil tegne min arabser dreng?? Skriv for mere info!