Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Mikmar-bidet
Forfatter: 
Dato:  12-03-2005 18:56
Jeg går og overvejer at investere i et mikmar-bid til min springhest. Grunden er at han mægtig gerne selv vil bestemme tempoet, og jeg kan simpelthen ikke holde ham i et almindeligt trensebid. Ud fra hvad jeg kan læse om bidet på www.mikmarbit.com synes jeg det lyder helt perfekt, fordi det ikke skulle være hårdt for hestens mund, hvilket jeg lægger stor vægt på da han kun lige fylder 5.
Da det koster 2000 kr(!) vile jeg da gerne høre om der er nogen der har erfaring med det, eller evt har nogen andre ideer?

Mvh Marie
0
0
Svar på denne tråd

Hej en mening
Forfatter: 
Dato:  12-03-2005 19:58
Hej.
Hvis jeg var dig ville jeg prøve og lave mere dressurtræning og få mere styr på det.
Jeg synes det er lidt uacceptablet og skifte bid på hesten bare fordi den løber..

Så få bedre styr på dressur. Overgange og øv med og tage den tilbage og fremmad tilbage og fremmad osv..

Hvis jeg skulle skifte bid ville jeg bruge et passoabid og sætte tøjlerne i ring nr 2..
Det burde hjælpe lidt og det ikke fordi biddet er specielt hårdt..

Det var bare min mening..

IKKE straffe en hest m. pisk og spore. KUN hjælpe..!!!!
OG dem der skraffer med pisk og spore (Måske andre ting) skulle ikke have med heste og gøre..
>:-(
0
0
Svar på denne tråd

pessoabid
Forfatter: 
Dato:  12-03-2005 20:05
jeg er så modstander af pessoa. fordi du ikke har en kæde under kæben på hesten er der ingen grænser for hvor meget der vrider i munden. puha, det er nok det sidste min skal gå med.

iøvrigt henviser ejg til mit svar under 'røgt og pleje'

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr
0
0
Svar på denne tråd

Igen..
Forfatter: 
Dato:  12-03-2005 20:18
Jeg sys det fint nok.
Red meget med det på min tidligere part - mest i dressur..

På min nuværnede part rider jeg med alm. trensebid og HUN løber f**me også bar afsted nogen gange når jeg springer med hende..

Så vi er begyndt og starte lidt forfra med dressur og få mere øvelse i dressur FØR jeg begynder og springe med hende..

IKKE straffe en hest m. pisk og spore. KUN hjælpe..!!!!
OG dem der skraffer med pisk og spore (Måske andre ting) skulle ikke have med heste og gøre..
>:-(
0
0
Svar på denne tråd

jeg er lidt træt af
Forfatter: 
Dato:  12-03-2005 21:05
at folk altid siger : træn den mere i dressur.
Den går RIGTIG pæn dressur, og der er ingen problemer med overgange, temposkift eller noget. Vi får undervisning af en dygtig dressurrytter 1 gang om ugen og jeg træner ham 3 gange ugentligt i dressur ialt.
Problemet er at han bare bliver så glad når han ser et spring, så han bare giver den maks gas lige så snart man styrer imod det.
Jeg spørger til bidet, og ikke til hvordan jeg skal træne ham - ellers pænt tak... ;-)
0
0
Svar på denne tråd

hvad siger din træner
Forfatter: 
Dato:  12-03-2005 21:20
om jeg har skrevet på rygt og pleje synes jeg det er forfærdeligt tidligt at bruge sådan et bid, da din hest er meget ung er det ret naturligt at den er glad for det og denne glæde skal man passe på ikek at tage fra dem.

er din hest 5 i år, elelr bliver den 6 i år? og hvad går den? hvad siger din træner? for det må da være denne der vejleder dig i hvordan du rider din hest og dermed med hvilket udstyr.

som det fremgår af mit indlæg på røgt og pleje aå er mikmar ikek et bid man skal spøge med. det låser kæben. selvføgellig bliver hesten utroligt høflig på biddet. men jeg har da oplevet at hesten dagen efter at den havde gået med mikmar biddet slet ikke ville have bid i munden.

Mit indlæg i denne tråd var egentlig ment for at oplyse omkring treringsbiddet og havde ikke som sådan noget med dig at gøre. iøvrigt finder jeg det ikek særligt smart at ride med treringsbid i dressuren, men det er så en helt anden historie.,

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  12-03-2005 21:28
jeg giver dig ret og venter med at stoppe ting i munden på ham. Han løber for mig, ja, men så længe vi kun springer en LC er det ikke så farligt endda.
Det mest irreterende er bare at alle de der dressurryttere konstant skal kommentere, og mener vi skal træne noget dressur - og det GØR vi! :-)Og de forstår slet ikke når man prøver at forklare dem at hesten bare er overglad...

Jeg er blevet foreslået at bruge 3-ringsbidet, men det ville jeg ikke derfor kiggede jeg på mikmar.

Men tak for dit svar, så vil jeg bruge de 200o til noget andet! :-)
0
0
Svar på denne tråd

vil give dig ret
Forfatter: 
Dato:  12-03-2005 21:38
det er irreterende at folks første kommentar er rid mere dressur, min hest bliver redet 4 dage om ugen i dressur, men han kan da også blive lidt for glad på en spring bane eller på tur :-)
Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd

god idé
Forfatter: 
Dato:  12-03-2005 23:13
de der dressurryttere er heller ikke rigtigt kloge... :P min træner og jeg er for længe siden blevet enige om at de ikke har nogen humor.... :P

spøg til side.

som du selv skriver er det jo ikek farligt, bare irriterende at den render i Lc'erne. min går Mb og den render stadig. men ejg tror nu alligevel vi venter lidt med de større bid. han skal lige have noget mere rutine, han er 6 i år. så engang i løbet af i år tror jeg man vil kunne se os med en gummipelham, men nu må vi se.

Jeg håber du finder en løsning og så tror jeg på at det fortager sig efterhånden som den finder meningen med det hele og får noget mere rutine. Det siger min erfaring mig.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr
0
0
Svar på denne tråd

Til MN4895
Forfatter: 
Dato:  13-03-2005 14:16
Min søster sprang med Mikmar biddet og var meget glad for det. Virker ikke som et bid der er voldsomt selv om det kan se sådan ud. Hendes hest var mere rolig på banen end med et alm. bid. Du kan få det billigere over EBAY
0
0
Svar på denne tråd

bid!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  13-03-2005 17:59
jeg syn's personligt at det er et godt bid, men det er svært at ride med...
Nu kender jeg jo ikke din hest, men jeg tror ikke at jeg ville lægge det på en "ung"hest!!!
Det er som du selv siger ikke et desideret hårdt bid-men det er meget hårdere end et almindeligt bid...
Lige da biddet kom frem var der mange springryttere som red med, af den grund at Ludger havde udtalt at hans heste gik en smule hurtigere på dette end på andre bid. I dag kan man næsten ikke finde nogen ude til stævner med dette bid, simpelthen fordi det er svært at holde suget på tøjlen...
0
0
Svar på denne tråd

har aldrig hørt om det
Forfatter: 
Dato:  13-03-2005 23:13
Nogen der kan vise mig et billede af dette bid og fortælle hvilken effekt det har?
Må indrømme at jeg aldrig har hørt om det selvom jeg har været springrytter i en del år. :-)
0
0
Svar på denne tråd

hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  14-03-2005 01:22
Hej Tanja.

Du kan se et billede af det inde på www.mikmarbit.com. Jeg har heller ikke hørt om det før her for nylig.Jeg har nu heller aldrig haft ry for at være den der følger mest med! :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider