Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

alder for pessoas line
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 13:42
Hejsa,

jeg sad lige og tænke på om der er en "aldersgrænse" for hvor gammel en hest skal være før man bruger sådan en?

Udmiddelbart tænker jeg nemlig den måske ville være god til at få styrket min unghest rygmuskler inden jeg hopper op?

Hun bliver 3 til nu, og planen er tidligst at hun ville skulle trænes med sådan en til vinter. Har endnu ikke lært at blive longeret nemlig. Men vil det bare være en skrækkelig ide?

Andre metoder til træning af hendes ryg inden modtages også gerne.

Hilsen
Tazzie

0
0
Svar på denne tråd

Pessoa
Forfatter: 
Dato:  15-03-2005 12:44
Der er vel ingen aldersgrænse, men jeg ville ikke bruge en pessoa-tøjle på en unghest.
Jeg ville helt klart lære hesten at blive longeret, evt. med kapsun, og hvis det er nødvendigt, lægge en almindelig indspænding på den.

Pessoa-tøjlen virker ret kraftigt, og er mest beregnet til heste der går meget med sænket ryg, og har problemer med ryggen.

Hvis du stille og roligt lærer din hest at gå i longe, så skulle den (forhåbentlig da) helt automatisk finde balancen på egen hånd og søge frem og ned, og så er det ikke nødvendigt med en pessoa-tøjle.

Når den har lært at blive longeret, kan du evt. longere din hest i trav over bomme, start med at lægge en bom ud, så den lærer at gå over den, og så stille og roligt lægge en mere ud, indtil du har lært den at trave over 3-4 bomme efter hinanden. På den måde får du hesten til at søge frem og ned, samtidig med at den bruger ryggen, og styrker sin muskulatur.
- Chris

Jeg er voldsomt KLOG
Og alt hvad jeg siger er RIGTIGT!!!
0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2005 13:19
Jeg tænkte bare at det måske ville være en bedre/nemere måde at lære hende at komme op med ryggen. Vi er begyndt at gå over bomme, det synes hun bare er skægt.

Skal til at have kapsun på hende, for sidst vi legede med longen var hun ved at rende væk. Men hun var også bare i fjollehumør, og ikke klar til at lege. Så det opgav vi.

Men tak for svaret.

Hilsen
Tazzie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider