Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Jeg behøver jeres råd...........
Forfatter: 
Dato:  06-03-2005 20:18
Heeej... Er lige blevet oprettet som bruger!!
Jeg ville meget gerne vide, hvad jeg skal gøre for at få den optimale træning for min unghest - Toke på 4 år. Han er en Norsk Fjordhest, men han er meget spinkel. Ingen kan forestille sig det, uden at se ham, man han er ikke´, som "normale" fjordheste. Desuden er han helt speciel..
Han får ca. 1 kg. Leisure Mix (Dodson og Horrell foder, Brogaarden) om dagen og når jeg udøver "let arbejde" på ham, får han selvfølgelig mere. Hans sadel passer, men alligevel har han haft nogle rygsmerter. Han har hævelser på manken og han har fået en form for "muskelknude" på højre side af forparten... Jeg vil nødig tilkalde dyrlægen, hvis han siger at det er indbildning, men hvis ikke I kan hjælpe mig, skal jeg have fat på dyrlægen (det skal jeg under alle omstændigheder) Desuden har jeg selv og er stadig i gang med tilridningen, og hvis har nogle gode fif vedr. dette, må i gerne skrive til mig...

Håber meget at I vil hjælpe...
Hestevrinsk fra Jette...

PS. jeg har ikke haft fagmand til at kigge på min sadel... Men jeg er 100% sikker på at det ikke er den, da jeg har haft en ridepause...

Og han går ikke med dækken, så dette kan heller ikke være problemet...
0
0
Svar på denne tråd

sadel..
Forfatter: 
Dato:  06-03-2005 20:38
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit indlæg, så jeg må lige spørge:

Hvis du ikke har haft en fagmand ude og kigge på sadeln, hvordan ved du så om den passer? hævelserne og muskelknuden, lyder for mig, som om sadlen ligger for langt fremme, og har enten givet nogle infiltrationer, eller en bruskknude på skulderen.

Du skriver du helst ikke vil have dyrlægen ud, men skriver så at det skal du alligevel? :-) for han vil nok, kunne afgøre det med hævelserne.

Jeg undskylder hvis jeg har forstået det forkert:-)
0
0
Svar på denne tråd

Svært at sige ud fra din beskrivelse
Forfatter: 
Dato:  07-03-2005 15:05
Velkommen Jette

Ud fra dit indlæg er det svært at komme med råd: Uden at kende din hest kan man ikke vurdere, om foderet er det, den skal bruge. Hvis den holder sit huld og får godt med grovfoder at tygge på, er det sikkert fint. Uden at kende til, hvad du træner idag og hvad du vil bruge hesten til, giver det heller ikke så meget mening at komme med bud på optimal træning.
Hvis han stadig har ondt i ryggen skal du selvfølgelig finde årsagen til dette inden I går videre med nogen form for træning.

Hvis det var mig selv, som var igang med at tilride ville jeg alliere mig med en god underviser, som kunne supervisere mig og sikre at jeg gjorde rigtigt.

Jeg mener ikke du sådan kan afskrive sadlen - det er ofte synderen, når hesten har smerter. På sadelmager B.K. Rützou's hjemmeside kan du finde forskellige fremstillinger af, hvad der skal holdes øje med ifht. en sadel. Der kan gå lang tid inden muskelømhed fortager sig, så med mindre din ridepause er flere måneder kan du ikke gå ud fra at det ikke har noget med sadlen at gøre.

MH Nana
0
0
Svar på denne tråd

svar..............................
Forfatter: 
Dato:  16-03-2005 20:11
Heej...

Jeg HAR holdt pause i flere måneder... Så det kan ikke være det... Jeg har fået hjælp til foderet (fra professionel) så der er INTET i vejen med dette...

Tak for hjælpen... Men det hjalp mig ikke ret meget... Nu må dyrlægen gøre resten..

Hilsen Jette...
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes også...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2005 15:40
... at du skal lade dyrlægen komme til. Det er vel en måneds tid siden, at du skrev det første indlæg om Tokes problemer - så nu er det vist på tide at lade en fagmand kigge på ham, ikke?

Vi kan jo ikke se hverken hesten eller hans udstyr, så det er begrænset, hvor meget hjælp vi kan yde.

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider