Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

At få den ene skulder på plads.
Forfatter: 
Dato:  06-03-2005 10:36
Hej med jer.
Har i nogen gode forslag til øvelser, for at få højre skulder på plads under ridning.Rider versader både ligeud og på volte. Men måske nogen har et alternativ til disse øvelser. Gode forslag modtages med kyshånd.
MVH Mille
0
0
Svar på denne tråd

indad eller udad?
Forfatter: 
Dato:  06-03-2005 11:10
Det kommer lidt an på om skulderen skydes ind i volten, eller ud af den..
Jeg rider en der syder den indad, og rider derfor meget versader, eller får den til at skyde skulderen den modsatte vej så han går ud på plads på volten igen. mens hvis den skydes ud ad er det bare at støtte op på udvendige tøjle og ben. Jeg synes i hvert fald det er noget nemmere at rette en hest der render ud af volten, en ind i den..

:-D Kh Miss E

0
0
Svar på denne tråd

det er indad
Forfatter: 
Dato:  06-03-2005 12:41
Det er indad den skyder skulderen. på venstre volte er den helt perfekt, når den rundes indad, men udad er den noget stiv i betrækket.
Mille
0
0
Svar på denne tråd

okay..
Forfatter: 
Dato:  06-03-2005 19:03
jamen så kan jeg jo ikke sige så meget andet end at det er det rigtige du gør, (eller i hvert fald det jeg ville gøre) og så den der med at lade hesten skyde skulderen ud på plads igen, altså den modsatte vej og få den til at tage de skridt sidelæns ud ad, som den tog indad. Det får i hvert fald skulderen på plads (lige indtil den gør det igen 8-))

:-D Kh Miss E

0
0
Svar på denne tråd

Du sidder måske skævt
Forfatter: 
Dato:  07-03-2005 01:13
Du sidder måske skævt ?:-)
Det er i hvert fald en hyppig grund til at hesten ikke reagerer ens på begge volter.

Det er altså meget almindeligt, så det er ikke noget at skamme sig over :-D

Jeg ville nok også ride lidt mere ligeud end versader, for man kan altså godt komme til at ride lidt skævt, hvis man rider meget versader. Jeg bruger dem nu også meget, men lige netop her, med skævhed, muligvis hos både dig og hesten.... ?:-)

Hvad med schenkelvigninger i stedet? Rid op ad midterlinien og lav en schenkelvigning ud, så du bliver på samme volte og husk at støtte godt op på udvendige hjælper (y)

Prøv også at ride op ad midterlinien, i god fart :-D, brems op, i fart igen, osv. (tempovekslinger).

Husk at fremadsøgningen skal være god, så kommer skuldrene bedre på plads (y)

:-) fra Nina

Præsentation - nu med 2 føl {>
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider