Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

galop sinker hovedet
Forfatter: 
Dato:  13-02-2005 20:44
hej jeg rider på pony som der sinker hovedet meget i galop også prøver den at jord afsted.

hvad skal jeg gøre?

hilsen sandra
0
0
Svar på denne tråd

Hm, det..
Forfatter: 
Dato:  13-02-2005 20:57
.. lyder som om, at hesten har godt fat på tøjlerne, har du lange tøjler? , Prøv at samle den lidt, og "nulre" lidt på tøjlerne, ikke gå helt amok ved at rive, bare ligeså stille. Håber det hjælper.

Respekterer du hesten, respekterer den dig:P
0
0
Svar på denne tråd

ang galop
Forfatter: 
Dato:  13-02-2005 23:04
Hvis den sænker hovedet, så prøv at løfte dine hænder lidt hurtigt op - altså IKKE rykke dem op, men en lille bevægelse opad, samtidig med at du sørger for god fremdrift. Hvis den løfter hovedet (som du beder den om) giver du let efter som belønning.

Hvis den ikke reagerer, prøver du igen med et lidt tydeligere signal, men stadig ikke et med et ryk.

Du skal også huske at holde din overkrop ret op, man kan hurtigt komme til at sidde lidt foroverbøjet, for bedre at kunne "holde igen", men du bliver faktisk lettere at hive ud af balance, end hvis du holder din opstilling.

Så altså ret dig op og hold den fremme men uden at hænge i tøjlen :-)

mvh Robsen
0
0
Svar på denne tråd

hej.....
Forfatter: 
Dato:  14-02-2005 18:57

tak for svarende det vil jeg prøve..
0
0
Svar på denne tråd

balance
Forfatter: 
Dato:  14-02-2005 20:54
Gode råd du har fået.
Vil lige indskyde at årsagen til det meget vel kan være manglende balance hos hesten, og derfor kan det godt tage lidt tid før resultatet viser sig :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider