Hej!!
Jeg tillader mig altså lige at citere dig
Zhandra , og håber ikke at du har noget i mod det!!
>Ville forslå en masse volter til den går ned i trav til sidst.
Eventuelt driv den fremmad.. Mere fremmad. Ind i en volte på en mark. Så drivr du på den - lav volten mindre og mindre..
Og lidt efter stands den op..
Det råd har jeg prøvet engang, på en hest uden balance, og gæt hvor vi endte???
Heldigvis sketet der ikke noget med hverken mig eller hesten!! Vi fik bare en ordentlig "røvtur".
Så inden du begiver dig ud på det helt store volte eventyr, så håber jeg at du har en afbalanceret hest!!
Men det med volterne er jo ikke en dårlig ide!! Det er langt sværere at løbe stærkt når man er bøjet til den ene eller anden side!!
Jeg rider selv fuldblods heste, hvoraf een af dem har været vædeløbshest da han var yngre - kender godt den der følelse når det bare går ALT for stærkt - og så vil kræet ikke stoppe - og PLUDSELIG ER DER ET HEGN I HORISONTEN!! Jeg er stoppet med at galopere på markerne indtil at jeg har mere styr på ham!!
vi rider dog stadig på tur af og til!!
Hvis du har mulighed for at ride på stranden, så kunne du jo gøre det indtil at hesten lystre dig lidt bedre!! Der kan du galopere i det våde sand, og når det går for stærkt, og du gerne vil stoppe, så drej ind i det tørre!! Det er knapt så sjovt at løbe stærkt derinde!!!! Det var et råd jeg fik da jeg var i australien, det var altså også nogle sindsyge heste man kunne leje dernede, skal jeg lige hilse og sige!!!
Held og lykke med det!!