Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Kan Du hjælpe? ..
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 20:05
Hej..
Min oldenborghoppe er begyndt at ride utrolig stærkt når vi galopere på markerne, det er skam også sjovt nok..
Men hun er Ikke til at stoppe igen, og så er det jo ikke sjovt længere!
Jeg har fået tjekket for ryg, og sadel problemer, men der er altså ikke noget.. Hun er bare altid så frisk at hun ikke er til at stoppe når hun først kommer igang med at galopere, og det kan jo faktisk godt være farligt.. så jeg er lidt bekymret for hvad jeg skal gøre, og om det er noget hun vil fortsætte med at gøre :(
Har du en idé til hvad jeg kan gøre for at få hende til at stoppe, og få hende til at ride en mere rolig galop? ( jeg rider western )
Så ville jeg være utrolig taknemmelig og glad!
På forhånd tak til alle som vil hjælpe!
Mvh Winnie.
:-PHyppeHilsner Fra "Hende den skøre"

{>Love Tøsen! {>
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 21:41
Spørg din Parelli instruktør :)

Hun kan helt sikkert give dig en bedre forklaring end vi kan :P ;)

Duke
Where there's a Will there's Way
Don't Delay what you can Do Today

Søger sangen See The Sun med Dido, plus Deliver Me, med Sarah Brightman. Kontakt via MSN: AC_Rikke@hotmail.com
Tak
0
0
Svar på denne tråd

Få hende...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 07:50
...ned i trav inden hun løber fra dig. Det bliver måske kun til få galopspring i starten, men det er jo noget hun skal lære. Rid volter og øvelser på marken. Hun skal jo finde ud af, at du også bestemmer selvom I er udennfor banen :)

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

"I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"

Parter søges - se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

galop på mark
Forfatter: 
Dato:  13-02-2005 20:10
hvis din grundridning er iorden på ridebanen inden du begynder at galopere på markerne ville du højst sandsynligt ikke have de problemer...

:-D lizette
0
0
Svar på denne tråd

Havde..
Forfatter: 
Dato:  13-02-2005 20:20
.. det samme problem for noget tid siden. Jeg havde en masse grundridning på bane, og først da jeg havde heeelt styr over min pony red jeg i skoven.
Nu er problemet kommet igen, og så må jeg jo bare starte forfra. :(;)

Respekterer du hesten, respekterer den dig:P
0
0
Svar på denne tråd

galop galop
Forfatter: 
Dato:  13-02-2005 23:14
jeg ville først (som lizette og lutterlagkage skriver) øve en masse på bane. Når turen så kom til at "indtage"markerne, ville jeg ride en del i skridt. Er det intet problem dvs den skridter afslappet ville jeg lave travtemposkift altså langsom trav- hurtig trav og ned i langsom igen og når den så accepterer det ville jeg lægge lidt galop ind.

Efterfølgende ville jeg prøve at skridte hvis jeg havde galoperet sidst , så den vænner sig til at det rent faktisk godt kan foregå i forskellige gangarter :-P
Heste har en formidabel evne til at huske hvilke steder de plejer at få lov til at jorde.. ;-)det plejer de at lære RET hurtigt, så når du kan ride forskellige tempi, så vær varsom med ikke altid at galopere præcis de samme steder, når nu din hest åbenbart er begavet med en særdeles god galophukommelse :-P

mvh Robsen
0
0
Svar på denne tråd

Råd ang skov..
Forfatter: 
Dato:  14-02-2005 12:09
Hej
Skridt altid hjem..

Ellers blivr det en vane for hesten at når du skal hjemmad og den ved det - så skal den galoppere og have det sjovt.

Ville forslå en masse volter til den går ned i trav til sidst.
Eventuelt driv den fremmad.. Mere fremmad. Ind i en volte på en mark. Så drivr du på den - lav volten mindre og mindre..
Og lidt efter stands den op..

Prøv igen næste gang og gøre det samme.
Til sidst sys din hest ikke det sjovt og galoppere så hurtigt at du ved og tippe af og ikke kan stoppe den..

Har selv haft en hest sådan - og det hjalp :)

Mvh Sandra

IKKE straffe en hest m. pisk og spore. KUN hjælpe..!!!!
OG dem der skraffer med pisk og spore (Måske andre ting) skulle ikke have med heste og gøre..
>:-(
0
0
Svar på denne tråd

STOP STOOOP
Forfatter: 
Dato:  14-02-2005 18:06
Hej!!
Jeg tillader mig altså lige at citere dig Zhandra , og håber ikke at du har noget i mod det!!
>Ville forslå en masse volter til den går ned i trav til sidst.
Eventuelt driv den fremmad.. Mere fremmad. Ind i en volte på en mark. Så drivr du på den - lav volten mindre og mindre..
Og lidt efter stands den op..

Det råd har jeg prøvet engang, på en hest uden balance, og gæt hvor vi endte???
Heldigvis sketet der ikke noget med hverken mig eller hesten!! Vi fik bare en ordentlig "røvtur".

Så inden du begiver dig ud på det helt store volte eventyr, så håber jeg at du har en afbalanceret hest!!

Men det med volterne er jo ikke en dårlig ide!! Det er langt sværere at løbe stærkt når man er bøjet til den ene eller anden side!!

Jeg rider selv fuldblods heste, hvoraf een af dem har været vædeløbshest da han var yngre - kender godt den der følelse når det bare går ALT for stærkt - og så vil kræet ikke stoppe - og PLUDSELIG ER DER ET HEGN I HORISONTEN!! Jeg er stoppet med at galopere på markerne indtil at jeg har mere styr på ham!!
vi rider dog stadig på tur af og til!!

Hvis du har mulighed for at ride på stranden, så kunne du jo gøre det indtil at hesten lystre dig lidt bedre!! Der kan du galopere i det våde sand, og når det går for stærkt, og du gerne vil stoppe, så drej ind i det tørre!! Det er knapt så sjovt at løbe stærkt derinde!!!! Det var et råd jeg fik da jeg var i australien, det var altså også nogle sindsyge heste man kunne leje dernede, skal jeg lige hilse og sige!!!

Held og lykke med det!!

:-P
Charlotte (",)

It's too late to shut the stable door after the horse has bolted.

Beauty is only skin deep, ugly goes to the bone

Murphys Law
0
0
Svar på denne tråd

Hey Tak!!
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 18:21
Mange Tak, i har været til stor hjælp..! :)
Knusser Winnie
:-PHyppeHilsner Fra "Hende den skøre"

{>Love Tøsen! {>
0
0
Svar på denne tråd

osse herfra
Forfatter: 
Dato:  15-03-2005 01:03
Du skriver:
>>Hun er bare altid så frisk at hun ikke er til at stoppe når hun først kommer igang med at galopere<<
Der har du svaret selv.

For at håndtere hendes ivrighed, så læg og lav masser af overgange, så du hele tiden har kontrol over hende.
De første galopanspring er alligevel de bedste, så det vil ikke skade:)
Efterhånden som hun begynder at lytte mere til dig og respektere dine anvisninger, kan du begynde at øge intervallerne i galoppen samt veksle tempoet, så du hele tiden kan gå tilbage og få hende under kontrol.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider