Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

min tilridningsplan !!??
Forfatter: 
Dato:  02-02-2005 19:07
Jeg har en DV vallak der fylder 3 sådan helt præcist d. 27/6 i år. Jeg skal selv ride ham til og har da også en del erfaring fra tidligere job hos en berider. MEN det er altså noget andet når det er ens egen!!! {>
Min plan er som følger:

Han kan pt longeres med trense og gjord og det er min plan inden alt for længe at få fat i en combineret sadel, som han skal lære godt at kende inden jeg skal op.

Det bliver nok først til maj-juni at jeg begynder at kravle op da jeg lige nu har meget travlt med min uddannelse og faktisk kun ser ham i weekenderne - totalt træls :{-( (men så bliver man heller ikke fristet)

Når jeg så har fået lov at sidde på ryggen skal han selvfølgelig lære de mest basale kommandoer og så er det simpelthen min plan han skal lege turhest hele sommeren (de dage han skal rides). For jeg ved så godt som ammen i kirken at får jeg en dressursadel og en ridebane - ja så er det svært ikke at gå videre med fare for at komme til at forlange for meget af min lille dengse >o< undefined :-D

Så får han lov at stå hele vinteren og først når han er 4 skal han gå på bane!

Pyha det krildre i maven

Lyder det som en plan?????

Eller hvad ville i gøre??

Lige et billede af dengsedrengen ;-D

"Jeg og mine overbeviser ikke med argumenter, lignelser eller vers, vi overbeviser med vort væsen"

Walt Whitman 1885
;-D
0
0
Svar på denne tråd

Vi gjorde dette....
Forfatter: 
Dato:  02-02-2005 20:27
Min fyldte tre sidste år i april!
Jeg købte ham i juni, og på det tidspunkt havde han hverken stiftet bekendtskab med trense, longe, sadel eller andet i den dur!
Hen over sensommeren vænnede jeg ham til disse ting, han lærte hvad longering var. Først i slutningen af oktober gik vi igang med tilridningen. I midten af december fik han voksefri! Nu skal jeg så småt igang med ham igen!
Vi brugte ridehuset ved tilridningen - jeg vil gerne at alting foregik under sikre forhold... Der har absolut ingen problemer været lige fra dag 1. Jo han har lige skulle prøve grænser en enkelt gang eller to, men det er vel helt naturligt....

Held og lykke

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider