Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Føl der vil bestemme
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 18:53
Jeg har et hingste føl på 7 måneder som jeg har nogle problemer med. Han vil meget gerne bestemme alt selv, og det giver nogle gange problemer for mig.
Specielt når jeg vil gå tur med ham. Han trækker og hiver, slår med hovedet, prøver af løsrive sig, springer rundt, prøver af løbe fra mig osv. Og ligemeget hvor meget jeg prøver af holde ham igen og få ham til af gå pænt nytter det.
Det har resulteret i at jeg næsten ikke tør gå ture med ham nu, af frygt for af han ska stikke af fra mig.
Jeg går aldrig med ham alene, der er altid en anden hest og rytter med.
Håber af hører fra jer.
0
0
Svar på denne tråd

føltræning
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 19:17
hej jeanne

prøv at tage ham ind på et lukket område sammen med en anden hest.(hal/lade)

hold ham i snor.
bed ham om at komme et skridt hen mod dig, lige så snart han træder bare en lille smule fremad, løsner du snoren og roser ham.
(aer ham eks. i panden)

stille og roligt laver du flere og flere ting med ham
bakke - gå til siden - gå frem - løfte ben - og alle de ting en hest kommer til at skal lære.

når i har en god tillid kan den anden hest trækkes længere og længere væk. og til sidst er der kun dig der betyder noget for ham.

turen i terrænet kommer senere.

håber du kan bruge det til noget.

hilsen 1512 :-)
0
0
Svar på denne tråd

Respekt!
Forfatter: 
Dato:  23-01-2005 18:34
Han er ingen respekt for dig! Det kan han få, ved at du træner Horsemanship med ham..! Du kan læse bøger om det, hente det på internettet [www.horsemanship.dk] og kurser. Men selvfølgelig er det også bare "følunoder", føllet prøver dig af. Han vil jo helst være leder den lille basse.!
Line&Tinke<3
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider