Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

kat og klikker
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 14:08
Jeg har lige købt bogen "klikkertræning af Katte" og den er mægtig god, jeg kan klart anbefale den.

Basse har kendt klikkeren hele sit, snart 2-årige, liv, han kan bla. sitte og dække, men jeg har været gået lidt i stå, lige indtil nu, hvor jeg igen er i gang med træning, vi træner 2-3 gange om dagen. Problemet er at han er lidt langsom og lad i det, jeg kunne mægtig godt tænke mig han var lidt mere frisk og aktiv. Jeg har en formodning om, at der er belønningen der ikke er helt ok, vi træner med rejer(hver reje deles i tre), han elsker rejer, men det gør han ikke specielt hurtig, der står også i bogen at man kan bruge kattens legetøj, som belønning, men det interessere ikke Basse.

Har i nogen ideer til en god belønning? hov det skal lige siges, at gærtabeletter er han ikke vild med.

Hilsen Marianne
Een gang Fuldblod... altid Fuldblod!!!
0
0
Svar på denne tråd

belønning
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 18:27
Hej

Du kan bruge:

oksekød i små bidder
tun i små kugler
tørpiller
musseunger (kan købes som slangefoder)

Hvis du har mod på, kan du eventuelt fjerne kattens mad helt i et døgnstid,på den måde vil sulten hjælpe lidt til handling...

God fornøjelse;-)

Mvh Anja
0
0
Svar på denne tråd

uhh ha..
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 20:23
Tak for dine fine forslag, det vil jeg prøve, måske lige på nær det med museungerne 8-), tørpillerne er prøvet, de har overhovedet ingen interesse, hvis de ikke ligger i madskålen.

Jeg har overvejet, at fjerne maden, men jeg orker det næsten ikke, han laver en frygtelig masse ballade, hvis han ikke får mad.

Hilsen Marianne

Een gang Fuldblod... altid Fuldblod!!!
0
0
Svar på denne tråd

Svært!
Forfatter: 
Dato:  04-01-2005 00:30
Hej Marianne

Katte kan være utrolig svære at motivere, så dit problem er ikke enestående.

Det er meget forskelligt fra kat til kat hvad de tænder på. Det bedste råd jeg kan give dig er at prøve en hel masse forskelligt igennem og så se hvad han reagerer på.

De fleste katte tænder mest på frisk kød - f.eks. pålæg. Mine katte bliver helt elektriske over "silkeskåret" skinke/kalkun.

Det er også min erfaring at katte der ikke har ad libitum adgang til mad er mere motiverede. Hvis de går og nipper til maden hele tiden, er de nemlig aldrig rigtig sultne og er også vant til at mad bare er noget der er der hele tiden = ikke så spændende.
Jeg vil dog ikke anbefale at "sulte" katten en hel dag, da det ikke er sundt for dens fordøjelsessystem.

Pøj pøj med træningen. (y)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider