Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

min hest vil ikke sænke farten
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 12:57
hej alle sammen ja i hørte rigtigt...
hehe....
han har været trænet til trav i et halvt år men blev disket pga at han ikke gad så blev han solgt til en pige som så bare havde ham til at stå og blomstre til han blev 10 og kun red ham en gang imellem. så blev han solgt igen til en anden pige som så nåede at have ham i 3 måneder hvor hun ikk red så meget nu har jeg ham og jeg har haft ham i 1 år men .....
da jeg fik ham kunne han godt løbe galop samlet skønt og roligt men så ville jeg prøve at køre vogn med ham også det var så en fejl af mig fordi efter at jeg lærte ham det igen eller at jeg forfriskede det på ham igenb ØV ØV ... så han er begyndt at løbe hurtigt igen og jeg kan slet ikke samle ham for så går han direkte om i trav og løber stærtkt i trav i stedet. hvad skal jeg gøre for at få ham samlet igen vil gerne kunne stille stævner på ham men han er stiv på venstre volte og han ville ikke løbe kort galop ...

hjælp mig mvh. Mille
0
0
Svar på denne tråd

overgange...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 13:11
Jeg ville ride en masse overgange... fra trav til skridt... og hvis han løber rigtig meget vil jeg ride trav-parade overgange, så han lærer at vente... Der skal rides mange overgange... gerne 10-15 på stor volte... hele tiden skal han holdes tilbage, indtil han lærer at vente...

Med venlig hilsen
Zooropa - Anne

Part søges til Tinker i Velling, Ringkøbing

**** To touch is to heal. To hurt is to steal. ****
- Mysterious Ways, U2

Har jeg hovedpine... Er det fantomsmerter ;-D
0
0
Svar på denne tråd

til dit eksempel..
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 17:32
Når han slår over itrav idet du forsøger at samle galoppen, så sænk hans tempo til en samlet trav, spring an i galop igen og forsøg at holde den samlet, sætter han tempoet må du forsigtigt tage halve parader, evt på en cirkel volte hvor han er bøjet godt igennem i hele kroppens længde og følger voltens spor, så han forstår at det er dressur han laver nu. Hvis han bare sætter i væddeløbstrav, så ned i tempo igen og forfra.. Og ellers som zooropa skriver, en masse overgange, så han lærer at lystre dem..

:-D Kh Miss E

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 19:43
Du skriver han er meget stiv.. i så fald ville jeg nok starte med at lave en masse løsgørende øvelser, og få ham smidiggjort, og som de andre siger øve en masse overgange.
Derefter ville jeg, træne ham i galopanspring fra skridt ell. parade, da du så bedre kan følge med selv, samt der er mere ro over ham end der er i væddeløbstrav, hvor du til dels vil sidde ad H til og have svært ved at følge med, samt spænde for at sidde fast, hvilket går lige i hesten.
Du har en fordel i, at han i forvejen kender signalet til galop, så det er et spørgsmål om træning at få det på plads igen.
Hver gang han løber fra dig, må du have ham ned i et kontrolleret tempo, som kun du bestemmer, og så starte forfra, han skal ikke have lov at mose afsted.

Hvordan er hans balance? Hvis hestens balance er dårlig vil den ryge på forparten og dermed løbe hurtigere og hurtigere for at holde balancen.
(lige som mennsker gør, hvis vi taber balancen med et barn på skuldrene, så ryger vi også frem ad i øget tempo for at finde ligevægten igen)
Så spørgsmålet er faktisk, hvad det er du skal fokusere træningen på.
Så det første du bør, er faktisk at tjekke grundridningen er iorden og at han reagere for den halve parade osv.

Held og lykke.

Meget velholdt OS dressursadel sælges!
0
0
Svar på denne tråd

vil ikke? kan ikke?
Forfatter: 
Dato:  04-01-2005 22:02
hej mille

du skrive din hest vil ikke -

din hest kan ikke, du vil have den til at gøre noget den ikke kan

kan du få noget undervisning?

er der en anden rytter der kan ride hesten, så kan du sammenligne om hesten gør det med den anden rytter
måske er det dig, måske kan ikke hesten

mvh stina
0
0
Svar på denne tråd

løsgøring
Forfatter: 
Dato:  05-01-2005 13:06
det eneste råd jeg kan rive dig er løsgøring af hesten. hvis hesten ikke er løs og efter given vil den lige meget hvad du gør løbe.
du kan (nu for jeg sikkert tæsk) longere den med indspændings tøjler, de skal ikke være stramme men bare sørger for at hesten ikke spænder opad når den går.
endvidre kan du skridte lange ture i bakker, hvor hesten søger frem og ned + du for aktiveret ryggen på den.
når den slapper af i skridten og søger frem og ned på banen så prøv med traven, hvis den hiver i dine hænder så lad vær at trække men rid frem, altså ikke så den løber stærkere men du ligger bare mere energi i den så den søger ned. du må for alt i verden ikke begynde at ride "op ad bakke" med den før den stabilt går ned og frem.
hvis du har brug for flere råd så skriv endelig en besked

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider