Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Føl???
Forfatter: 
Dato:  30-12-2004 21:33
Hej allesammen!

er der nogen, som kan hjælpe mig?

jeg har et føl på et 1/2 år, mange siger at man godt kan begynde a springe med dem? og andre siger man skal vente?

Jeg håber du kan hjælpe. på forhånd tak!

Godt nytår allesammen!!!!

mhv. sabina.
0
0
Svar på denne tråd

vent vent vent
Forfatter: 
Dato:  30-12-2004 21:47
Ungheste har meget bløde led og sener og det er utroligt hårdt for ungheste at springe selv om det er løsspringning.
Jeg har en plag på 1½år og hun springer ikke endnu, hun har taget et enkelt af egen vilje men ikke andet.. Vent til han er 2½år og så susk ikke over drive hi hi..
Det er det samme som at longere den i trav og galop det er ekstremt hårdt for deres ben og sener.

Mange knuser Annette og Fabiola

Tryk på det rullende link:
Luksus opstalding i Aalborg
0
0
Svar på denne tråd

Lad vær!
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 13:08
som Annette siger, de har meget bløde led og sener,min lille pony er også blevet sprunget på for tidligt af hendes forrige ejer ,så derfor bliver hun halt når man springer på hende.Men du kunne måske lære den at gå over bomme,det kan vel ikke skade,det er jo ik så højt :-D
Laika og Felix er de bedste! :-D
8-årig dressur vallak sælges! se på præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

I Sverige
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 13:28
Jeg har set en video fra et stort svensk stutteri, der var lagt træstammer mm. ud på de stier hestene plejede at bruge i foldene. Dvs. lige fra fødslen blev føllene tvunget til at springe for at følge deres mødre rundt i folden.

Så et spring eller to i ny og næ tager et føl ikke skade af. Man skal bare ikke gøre det jævnligt.

0
0
Svar på denne tråd

Har også læst...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 13:37
Om det sted i sverige (mon ikke det er det samme?)

Der er en artikel om stedet i enten det nye equipage eller hest. Kan ikke lige huske hvilket et af dem...

Men hold fast det lyder spændene!

Excellence can be attained if you...
Care more than others think is wise, Risk more than others think is safe,
Dream more than others think is practical,
Expect more than others think is possible

Medlem af Pat Parelli sekten!
0
0
Svar på denne tråd

magasinet hest
Forfatter: 
Dato:  02-01-2005 11:20
har lige haft en artikel om det sted i sverige.
så der sker vel ikke nogt ved et enkelt spring men alting med måde.
0
0
Svar på denne tråd

GLEM IKKE UNGDOMMEN
Forfatter: 
Dato:  02-01-2005 12:22
lad nu lige føllet få sin ungdom inden i begynder at kræve noget af dem...
Tænk hvis det var jer som skulle tvinges til at læse da i var et halvt år gammel...
Som ordsproget siger:
BEHANDL ANDRE SOM DU SELV VIL BENHANDLES, OG DET GÆLDER OGSÅ DYRENE...
0
0
Svar på denne tråd

Når vi ..
Forfatter: 
Dato:  02-01-2005 13:27
løsspringer vore heste, tager jeg tit føllet med op i hallen mens vi bygger bane. Så løber den rundt og snuser lidt til bommene, og det sker da også at den traver henover dem, når de ligger på jorden. Ellers venter vi til de er ca 1½ og så er det måske 2-3 gange henover 30 cm, ca. 1 gang om måneden.
;-) Bianca
0
0
Svar på denne tråd

nej for søren
Forfatter: 
Dato:  07-01-2005 14:26
vent du ødelægger den lille
Hilsen

Clara, Cici

og

Klat Mølle Perle

Hvis du har en haflinger og bor i østjylland så kontakt mig!
haflinger og friesere
0
0
Svar på denne tråd

VENT!!!
Forfatter: 
Dato:  07-01-2005 16:33
Ville helt sikkert vente!!

Der er den slet ikke klar til.

Den artikel som nogle af jer skriver om fra sverige, der skal i altså lige huske at det er et eksperiment der bliver skrevet om, så det skulle ikke undre mig at nogle af deres føl om et par år har et par ødelagte ben...!

Mvh Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med i naturen?
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 01:12
Ville føllene selv undgå forhindringer derude? Og hvis de ikke gør, vil deres ben så blive ødelagt for livet? Hvad med stejle bakker, det må da også være en stor belastning for benene at f.eks. galopere ned af en meget stejl bakke, men dem undgår de heller ikke...

Næ, jeg jeg tror nu ikke at nogle mikroskopiske sring ødelægger noget som helst, så længe det er med måde, og bliver holdt på legeniveau.

Krik, man behøver ikke ligefrem at kræve noget af føllet for at få den til at springe. Man kan gøre det til en leg, og få føllet til at springe helt frivilligt. Min følle sprang sit første spring da han var ca. 5 uger, og det gjorde han af sig selv. Det var ca. 20 cm. højt, og han har sprunget mange, af samme størrelse, siden. Og det er bestemt ikke mig der beder ham om det, jeg behøver kun at vise ham springet, så er han hoppet :-)

Excellence can be attained if you...
Care more than others think is wise, Risk more than others think is safe,
Dream more than others think is practical,
Expect more than others think is possible

Medlem af Pat Parelli sekten!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider