Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

At få hesten i form.
Forfatter: 
Dato:  30-12-2004 11:19
Hej..

Jeg har en nordbagge på 20 år, han har stået stille noget tid(ved ikke helt præcist hvor længe) og jeg har ikke lavet så meget med ham det halve år jeg har haft ham da vi har været uenige om at samarbejde.

Men nu vil jeg gerne have ham lidt i form. Har planer om en weekend tur til sommer.
Men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det.

Er der nogen der kan hjælpe med nogle øvelser(af alle slags)Kondi, smidighed, og så måske træne hans muskler lidt.

Jeg har læst noget om at man skal tjekke deres puls, nu spørger jeg måske dumt, men hvordan gør man det?

Håber at i kan hjælpe mig!

M.v.h. Anita Rasmussen
0
0
Svar på denne tråd

konditræning
Forfatter: 
Dato:  30-12-2004 12:37
Hej Anita

Du skal være meget forsigtig med hvad du gør ved en ældre hest i form af smidighed osv.
Nogen gange kan det skade mere end gavne, fordi hesten har gået i samme stilling eller gang i lang tid,og hvis vi så pludselig vil ændre på muskler, sener holdninger osv, kan det få efterfølger, men alt med måde og fornuftighed!

Du skal intervaltræne ham, så kommer kondien stille og roligt, og han lære at trækkevejret rigtigt, så han ikke bliver mega forpustet.
Øvelserne slangegang, cirkler og lette sideføringer kan hjælpe på smidigheden.
Øvelser fra jorden iform af gå ved siden og bøje, eller gåture i liner.
God fornøjelse;-)

Mvh Anja

0
0
Svar på denne tråd

Anja..
Forfatter: 
Dato:  30-12-2004 14:20
Tusind tak for dit svar.

Jeg vil begynde at interval træne ham, så vi kan få ham lidt i form.
Her er han den dejlige fjorbolle(kan ikke lade være at vise ham frem,han er så dejlig)

0
0
Svar på denne tråd

billeder
Forfatter: 
Dato:  04-01-2005 13:52
...hvor ser han dog dejlig ud!

Med venlig hilsen
Line (Hiace,Felix&Krumme)

Se billeder af alle mine dejlige dyr HER!

------------------------------
0
0
Svar på denne tråd

hej anja
Forfatter: 
Dato:  04-01-2005 22:45
sikke en dejlig hest!

jeg ville ride på ture i skridt først
30 min, 40 min, 50 min
hvis du selv syntes det bliver lidt kedeligt kan du f.eks forsøge ride uden sadel, så uden hovedtøj med grime mm

skridt lange ture op til 2-3 timer - det er rigtig godt for hesten, så find nogle bakker - op og ned af bakker - giv gulerod på toppen af bakken

3-4-5 måneder

fortset med skridt og leg ind lidt trav

på min presentation kan du se Evita - hun har fået mange muskler af at gå i bakker og skridte lange ture.

ps har lige kikket på din presentation, hvis hesten kan blive forfangen, set den på jordfold fra foråret!
køb hø!
min hest har sommer eksem, forårsproteinene i græsset er meget kraftig og dårlig for en forfangen og eksem heste.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider