Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

HJÆLP!!
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 16:08
HarJ!...

R der nogen derude som haR Fjordheste?? J mangler lidt hjælp til træningen af min fjordhest hoppe! Hun hænger sig på biddet og det r så irreterende!! Har i nogle råd?? Please?? ?:-)Det r ikke fordi hun er doven eller noget tvært imod! J har også problemer med at få hende til at gå versade, hun kan sagtens gå kontraversade! Bare skriv til min e-mail på ofir eller heste-nettet! J vil blive MØJ glad så! Vi zåz

Hehe

KyzH Camilla og tumle ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Til Camilla
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 16:42
Pas på du ikke kommer til at støtte hende for meget på bidet, husk at give efter- hun skal jo have noget at hænge sig i for at kunne gøre det. Så bare frem med de halve pereder(staves?) :-)

Hvad er det helt nøjagtigt du har problemer med i versaderne??

Mvh Gitte
0
0
Svar på denne tråd

HJÆLP!!
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 17:15
Jeg har problemr med at få stillet hende til indvendig på langsiderne???
0
0
Svar på denne tråd

Svar på spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 18:44
Jeg har selv en hest der hænger på bidet, og man får utrolig ondt i armene.
Det er meget vigtig at du ikke trækker igen hvis hesten trækker, så istedet lav en halv parade, og rid med sædet og benene, min underviser siger til mig "LÅR LÅR LÅR".
Så der er virkelig bare at ride, det har hjulpet på min hyp. :-)
0
0
Svar på denne tråd

HJÆLP!!
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 10:40
Er det bare at ride fremad hele tiden så snart hun lægger sig på biddet???
0
0
Svar på denne tråd

hej camilla
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 11:34
har du mulighed for at få noget undervisning?
har du mulighed for at en trænet dressur rytter prøver din hest sådan at du kan få nogle tips til hvordan du gør

når du syntes hesten er irriterende er det svært at få resultater - er der nogle der kan hjælpe dig?

Jeg hadde en hest jeg ikke fik til at gå ordentlig, der var ikke mulig at få en god underviser ud til os så jeg fant en god dressur rytter som fik hesten til det jeg ikke kunde få den til.

Så kunde jeg se at hesten kunde godt - med de korrekte signaler - og jeg blev nødt til at finde ud af hvordan jeg selv kunde lære dette.

0
0
Svar på denne tråd

HJÆLP!!
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 13:13
Jeg har undervisning på hende! Hun står på en rideskoleog jeg rider på hende 5gange i ugen og får undervisning en gang i ugen! Hun har lige haft kværke men det er hun kommet over og er helt rask.
0
0
Svar på denne tråd

fdkliuilugi
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 16:46
Det at lave halve parader betyder ikke at du skal ride frem det bestyder at man samler den fortil med tøjlen og bagtil med benene, en slags "harmonike-efekt". Men så er det meget vigtigt at du bagefter giver efter, sker det ikke så bliver hesten tung og som din gør så hænger den på bidet.

Men Versaderne har jeg fårstået rigtigt hvis jeg siger at hun er stiv(svær at bøje af)? Syntes at du skal se at få styr på de halve parader først.
Og sørg for at arbejde hende godt igenem først så hun bliver let og smidig.

Håber det kan bruges Mvh Gitte
0
0
Svar på denne tråd

HJÆLP!!
Forfatter: 
Dato:  20-12-2004 09:30
Jeg var ude og ride på hende igår og jeg prøvede at ride med chambon (staves?) Altså den elastik snor man sidder i bidringene og ned om gjorden. Hun var meget smidig og let denne gang, jeg kunne få hende til at gå lidt versade ned af langsiderne og rundt i volterne. Er det for dumt at ride med chambon? Det er ikke fordi den er stram. tvært imod. Jeg har læst et sted at det hjælper med at give hesten et stykke brød inden man skal ride, for så gumler de bedre på bidet! Er det rigtigt? Men tak for dine/jeres råd! :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider