Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

umulig hest
Forfatter: 
Dato:  05-12-2004 17:15
Hej Hej

Jeg håber sån på der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg købte i sommers en stor flot hoppe på 3 år. Hun var den roligste hest jeg har oplevet. Ikke bange for noget som helst og utrolig rar.

I sommers synes jeg hun virkede sløj og vi gav hende ormekur og mineraler og så tog fanden ved hende.

Hun har aldrig hverken bidt eller sparket! Lige pludselig blev hun bare ustyrlig og det er meget værre når hun kommer ind om aftnen.

Hun væver helt vildt. Hun bider. Hun sparker når du strigler hende. Hun kan ikke stå bundet og være rolig. Hun hidser sig op og får helt vilde øjne.

Mit spørgsmål er kan hun fejle noget? man kan slet ikke komme i kontakt med hende og det ligner bestemt ikke den nusser af en hest, som jeg har kendt siden sommer.

Hvad gør man når hun bider og sparker? Hun reagere overhovedet ikke på noget som helst.

Nogen vil sikkert tro at det er et spørgsmål om respekt men det nægter jeg at tro på, for i sommers da jeg fik hende har der aldig været det mindste med hende.

HJÆLP...............

venligst annemette
0
0
Svar på denne tråd

har du ændret på hestens foder
Forfatter: 
Dato:  05-12-2004 18:10

det kan ofte være foder sammensætningen som indvirker på hestes humør.

imc
livet er herligt
nyd det mens du kan

0
0
Svar på denne tråd

Vi må vide
Forfatter: 
Dato:  05-12-2004 18:29
lidt mere.

Hvor meget er hun inde/ude?
Hvad får hun af foder?
Hvordan er miljøet ellers omkring hende?

Umiddelbart synes jeg det lyder meget mystisk med sådan en karaktændring. Var det min hest var den blevet undersøgt på kryds og tværs af en MEGET dygtig hestedyrlæge.

Med venlig hilsen
Bettina

0
0
Svar på denne tråd

heyyyyyyy
Forfatter: 
Dato:  05-12-2004 19:47
Det kan være stress. Stresset over at komme et nyt sted, med nye omgivelser.
Masser hende så hun slapper af, lån eller køb Praktisk hestemassage. Eller få en hestemassør ud til den.

Det er dig der skal lære hestenssprog, ikke hesten der skal lære dit.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Hej
Forfatter: 
Dato:  05-12-2004 21:47
Hej

Mange tak for jeres svar. Jeg har fået lavet en foderplan af dyrlægen og hvis det bare havde været det.

Jeg synes også at hendes omgivelser er stille og rolige og hun har tre andre heste hun går med. Hun har det fint med de andre heste. Hun er ude hver dag.

Dyrlægen har været nede for nylig og vaccinere hvor han tjekkede hende igennem og sagde at jeg ikke skulle bekymre mig om at hun fejler noget men alligevel synes jeg det er mærkeligt...

Jeg har lidt overvejet det med hestemassage, det er da et forsøg værd.

Jeg tror os helt bestemt at hun er faldet til hun har altid været meget tillidsfuld og jeg har heller aldrig tvivlet på hende. Hun er ikke tilredet endnu men hun bliver trænet i div. 4 gange om ugen og der har aldrig været problemmer.

Jeg må bare prøve mig frem
annemette
0
0
Svar på denne tråd

Gamle ejere
Forfatter: 
Dato:  06-12-2004 16:43
Har du prøvet at kontakte hendes gamle ejere?? det kan være de har oplevet noget lignende med hende der kan forklarer noget... måske..

Mvh Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Måske en hjerneblødning...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2004 17:02
Hej AnneMette..

Jeg håber virkelig at jeg tager fejl.. Men jeg vil nu dele det med dig alligevel ?:-)

For nogle år tilbage havde vi en hest stående som var ihh og åhh så sød og dejlig... Den kunne virkelig ikk gøre en sjæl fortræd..
En dag flippede den fuldstændig.. Bed, sparkede.. Ja teede sig som en åndsvag.. Vi tænkte at det nok bare var nogle ungheste "nykker" så vi tænkte ikk mere over det.. Vi proppede sadel og hovedtøj på den og ville tage ud og ride som normalt.. Lige så snart vi tænkte på at sætte os op på den flippede den fuldstændig ud igen.. Den stejlede på livet løs..
Endnu engang tænkte vi bare at den var overfrisk, og vi ville longere den lidt først.. I longen stejlede den også helt vildt og pludselig faldt den bagover.. Vi blev selvfølgelig forskrækkede, men den rejste sig op og fortsatte med at stejle(allerede her ville have den til at falde til og ro og så bare lukke den på mark, vi ville ikk risikere noget, men vi kunne ikk få den til at slappe af).. 3. gang den faldt bagover gik det galt.. Den rejste sig ikke og dyrlægen blev tilkaldt.. Hesten havde brækket nakken og måtte aflives på stedet.. Efter en obduktion fik vi så at vide at hesten havde fået en hjerneblødning :-( Hesten kunne sagtens have levet videre, men ville altid være tosset..

Endnu engang vil jeg sige at jeg virkelig ikk håber at det er det, men prøv og få din dyrlæge til at tjekke hende.. Der kan jo være så mange grunde, som ikk lige er helt til at gennemskue ?:-)

Held og lykke..

Knus fra Mette :-)

Life is wonderful... as long as you don't die :-)
0
0
Svar på denne tråd

Problemhest
Forfatter: 
Dato:  07-12-2004 00:25
Hejsa

Kender godt til det problem. Oplever det tit i mit arbejde med heste. Enkelte hopper kan have problemer med deres hormonbalance, dyrelægen kan som regel give dem en dosis hormoner, og hopperne falder ligesom til jorden igen. Princippet, er lidt ligesom kvinder med PMS.
0
0
Svar på denne tråd

Svært at sige...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2004 10:38
... det vil jo under alle omstændigheder kun være gætterier fra vores side.

Jeg vil tro, at hun enten har hormonelle forstyrrelser, som Mette Lodberg skriver, eller at hun simpelthen har været så medtaget af orm, at hendes "normale" adfærd først er startet efter ormekuren.

Hilsen Sif

Har du en fjordhest? Så er fjordhesteavlens kurser måske noget for dig - se mere her: fjordheste-kurser
0
0
Svar på denne tråd

Hej Hej
Forfatter: 
Dato:  07-12-2004 12:02
Tak for jeres svar

Ja jeg håber sandelig ikke at det kan være en hjerneblødning....

Jeg havde os strejfet tanken om hun måske bare vil til at prøve mig af men så hun burde jo stadig ikke væve med den fart og slå med hovedet. Jeg har heller aldrig startet noget som jeg ikke har fuldført og siden jeg fik hende har hun altid vist stor respekt.

Der er ikke andet for end at jeg må prøve at kontakte doktor dyr igen.

mvh annemette
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider