Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Min hest er meget farlig i trafik!!!
Forfatter: 
Dato:  04-12-2004 08:18
Hej alle JH`ener.

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre! Min pony har været halt siden august, og har harft kolik og alt det der.
(Inden hun blev halt red vi labge ture hver dag og selfølgelig red vi jo også dressur, spring havde dyrlægen sagt jeg skulle holde mig fra en tid)

Jeg er såå begyndt at ride og gå nogle ture i skridt. Men men men, hun er bare bange for alt nu! i sidste uge da jeg gik en tur med hinde gik hun i panik (over noget plastik) og løb hjem! >:-( (dumme hest!) da jeg såå kom hjem var hun løbet gennem hegnet og stod og græssede med de andre på folden!! :-@

Men så igår da jeg ville ride en meget kort tur på hinde bliver hun bange for en hun og begynder at småstejle og nægter at gå forbi det sted hvor hunden så har været (den løb hjem). Hun stejler og ter sig og alt muligt. jeg har pisk med og bruger den (kun på rigtige tider) hvis hun begynder at stejle. okay, jeg vender om efter en 20 min. kamp og rider stille og roligt hjem igen. men da jeg er næsten hjemme kommer der en traktor :-@ (hun har aldrig været bange for dem, vi rider lige op og ned af en når vi rider på vores bane) jeg rider helt ind i siden næsten 3-4 meter væk fra vejen. og ja, hun springer frem da den er lige bag ved hinde og galopere ind over vejen og jeg prøver deperat at stoppe hinde. jeg for hinde stoppet men den kan jo ikke komme forbi os uden hun går helt anmok. jeg sætter hinde bare i kort galop og rider hjem. :-(

Hun har bare gjordt det såå mange gange. løbet ud foran en lastbil så han bremsede meget hårdt op og alt muligt! jeg mener bare at hun er blevet livsfarlig! Men jeg vil heller ikke af med hinde!

Men hvad kan være årsagen til at hun er bange for alt nu og bare ikke var det hele sommeren?? ?:-)
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Hun er en hoppe på 8 år.Igår øvede jeg enda med plastik hovr jeg smed noget efter hinde og alt mulig. næ, nej det blev hun sq ikke bange for. hvorfor bliver hun så det på tur??

Kram Ditte og (den livsfarlige hest) velour.

0
0
Svar på denne tråd

horse-man-ship
Forfatter: 
Dato:  04-12-2004 19:45
Hej Ditte

Det tyder på (men nu har jeg aldrig mødt jer, så jeg ved ikke om det er sandt) at din hest har mistet respekten for dig og jeg anbefaler at du laver noget horse-man-ship med den evt. kan du henvende dig til Tinne Kamm, som er meget dygtig til den type.
;-)
0
0
Svar på denne tråd

jeg tænkte lidt
Forfatter: 
Dato:  05-12-2004 08:57
at hesten pga den har stået meget stille har for meget energi .. Men det kan måske også være at du lige skal holde den på dressur banen og får arbejdet lidt med de mere ridemæssige problemer..
RDH avlshoppe sælges !
0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2004 12:22
Savr:

Slimminge: Hmm.. jeg har faktis tænkt over det. og tror jeg vil prøve.

JLykke: Hmm.. ja, men jeg tror ikke så meget det er derfor for hun er stille og rolig når vi rider med de andre. (rolig som altid; bare ikke når vi rider alene)

Håber på flere svar!

Kram Ditte
0
0
Svar på denne tråd

min hest havde det samme problem
Forfatter: 
Dato:  05-12-2004 12:36
hun var så ikke tilredet, men jeg ku ik styre hende. det var fordi hun ikke var tryk ved at gå mer. Det ku jo godt være at det er fordi hun ikke er super tryk ved at gå selv længere. prøv at trække en masse små ture med den ikke for lange. og gerne flere gange om dagen og så horse-man-ship. sådan noget som at den skal gå over plastik og følge dig. Det hjælper virkelig helt vildt også når du må ride på bane igen så forstår i også hinanden meget bedre:D

Prøv det sir jeg bare;-)
0
0
Svar på denne tråd

flokken
Forfatter: 
Dato:  05-12-2004 16:10
Jeg tror ikke din hest er bange for biler eller plastik, derimod tror jeg den er bange for ( har uvilje imod ) at forlade flokken, som den har gået sammen med i lang tid, uden at blive trukket væk fra dem. Den har heller ikke respekt nok for dig.
Du har ret i at det er livsfarligt. Så vær sød at nøjes med at gå ture med den. Giv den en rebgrime og et af de gode tov, der ikke kan skade hesten på, og gå nogle ture med den. Når du skal til at ride igen på vejen, kan du overveje at købe et peelhambid. Det er selvfølgelig bedre hvis hesten vil stoppe på et almindeligt bid, men det du beskriver lyder meget farligt.
Pas på dig selv og andre.
Venlig hilsen Lone.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider