Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Råd søges ang. tilridning
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 20:37
Hejsa.

Jeg har lige fået en 6-årig Tinker som er kørevant og ryttervant. Hun er FANTASTISK rolig og tillidsfuld. Hun er ikke tilredet og jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre, for når jeg "sparker" (blidt) hende i siden så forstår hun ikke at det betyder at hun skal gå fremad...det skal hun jo først lære. Bruger også min stemme meget...

Har kun været på hende et par gange og vil selvfølgelig tage den med ro for ikke at ødelægge hendes tillid til mig. Mener I at jeg selv kan tilride hende? Jeg har ikke erfaring med ungheste/tilridning. Mit mål er indtil videre bare at hun skal lære at skridte, trave og galopere. ALLE forslag er velkommen da jeg er ved at løbe tør for idéer...

Tanja
0
0
Svar på denne tråd

jeg plejer
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 21:33
at lære dem kommandoer fra jorden, skridt, betyder, skridt og trav, trav, jeg bruger gerne hele ridebanen.

en god ting er at havde en med ved siden således at de kan hjælpe med at lede hesten frem samtidig med at du ligger benene til og siger skridt.

i de tilfælde hvor jeg er alene om det plejer jeg at havde en pisk med som jeg ligger til bagdelen samtidig med ben og stemme.

hvis du er helt uerfaren vil jeg råde dig til at få hjælp fra en med erfaring i tilridning.

hilsen berit

man ligger som man har redt !

dansk tinker forening
Misundelse er skjult beundring.

vores hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

hav en hjælper ved jorden.
Forfatter: 
Dato:  17-11-2004 09:03
jeg plejer at have en til at rende efter hesten og lave lyde og evt smælde med en longepisk, samtidig med at jeg selv giver hjælperne for at få den til at gå. det fatter de faktisk hurtigt. der går ikke mere end et par dage så kan du selv ride den frem. tag evt selv en pisk med som hjælp.
0
0
Svar på denne tråd

Lidt horsemanship....
Forfatter: 
Dato:  17-11-2004 13:34
Hej
Jeg har selv (med noget hjælp) tilredet ca 5 heste de har så ikke gjort det, men har da hjulpet andre med at tilride deres heste der har haft det samme problem!
Jeg har prøvet på lidt horsemanship så mine råd er noget jeg har lært af nogen der gør det 100%
altså når en hest er belvet tilreden så er det ikke noget der er sket fra den ene dag til den anden....det kan tage fra en uge til måske flere måneder! du ved sikkert også at berider bruger mange timer om dagen for at få dem til at gøre det de ville have. og det er ikke kun en gang om ugen NEJ det er hver dag ellers kommer de ingen steder!
Det hele skal ske meget stille og efter hestens ''tempo''.
Måske skulle du prøve at få en til at hjælpe dig med det!? En der måske kunne trække hesten ved siden af! Pas på med at gør hesten bange ved at lave for mange lyde (fx. med pisk) for så er det den kan måske mister tilliden for dig!
Det er en rigtig god ting at den lære din stemme at kende så den ved om det er godt eller skidt det den laver! men husk så at du skal lyde bestemt hvis den gør noget du ikke vil ha den gør... men bliv bare ved med at bruge stemmen!
Det var så råd efter mine erfaring! Håber du kan og vil bruge dem!
Du er også velkommende til at kontakte mig (se min præsentation)
Mvh Annabell
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider