Jeg har en hoppe, som jeg springer med en gang om ugen. Jeg vil gerne starte små springstævner med hende, men hun springer ret langt og fladt, istedet for at springe højt med mere samling. Er der noget jeg kan gøre ved det?? Kan jeg få hende til at springe anderledes, og så hun trækker benene mere op under sig? Rider med samling hen mod springet, og giver hende bevægelsesfrihed på vej over. Håber i kan hjælpe!
jeg tror at hvis du rider hende mere bagfra så du også får hende til at springe op i hånden når du galopere hen til at spring og jo mere vil hun komme op og runde sig i stedet for at flade udover springet....
altså sæt dig tilbage schenklen frem til gjorden(også okey lidt bag gjorden men virker bedst ved gjorden for hjælper intet hvis man lægger schenklen bagud!) og så ind imellem lægge lidt press på med schenklen og let anholdning i tøjlen, ikke hele tiden men ind imellem så du får hende mere frem og op så vil hun og så springe mindre fladt og hvis man så også kommer godt frem med hånden uden at lægge overkroppen(altså selvfølgelig følge godt med men unden at lige frem lægge sig ned på hesten) så vil hesten jo også få ryggen med så den også kommer bedre over, runder sig osv........
det er ihvertfal det jeg gør med min pony og det hjælper.........