Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Bakker i buk
Forfatter: 
Dato:  13-11-2004 23:50
Ja det blev en lidt kringlet overskrift, men det handler om "tricks" for heste så håber jeg kan få lidt tips.

Jeg er igangm ed Natalie Penquitt, og er ved at lære min hest at bukke hovedet ned mellem forbenene for at tage en godbid.

MEN her er problemet. Min hest er utroligt intelligent. Hun bakker simpelthen når jeg går i knæ og lokker med godbidden. Hun udfører derfor ikke tricket.

Hvordan får jeg hende lært at lade være med at bakke ?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har aldrig
Forfatter: 
Dato:  14-11-2004 09:42
haft problemer med at få mine heste til det, men kan det ikke hjælpe i indlæringsperioden at sætte ham med måsen mod en væg så han ikke kan bakke? Bare indtil han fatter fidusen?
0
0
Svar på denne tråd

smidighed
Forfatter: 
Dato:  14-11-2004 13:42
Det er jo ofte fordi hesten ikke er smidig nok til at nå helt derned. Så for det første skal man ikke tvinge den hele vejen med det samme (må jeg lige se dig stå med strakte knæ og håndfladerne i gulvet?), men belønne for et godt forsøg. Desuden er ideen med rumpen mod en væg ganske glimrende, den giver både støtte, hvis det er balancen det kniber med, og de skal kun prøve et par gange før de fatter pointen.

:Pia
0
0
Svar på denne tråd

hun er skam generelt
Forfatter: 
Dato:  14-11-2004 14:19
ENORMT smidig. Hun kravler UDEN problemer under hegnet RET tit.....også selvom dette hegn er en del mindre end hende selv. Hun forsøger ikke engang at bukke sig ned efter godbidden, hun bakker bare, for det er jo nemmere.

Men jo jeg vil prøve med måsen mod væggen.

Tak for rådet

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider