Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

"hænger på bidet"
Forfatter: 
Dato:  11-11-2004 14:26
min hest har en dum vane med at bliv tung og hænge på bidet - håber i forstår hvad jeg mener, jeg har prøvet at drive ham frem, men synes ikke rigtigt det hjælper, nogen der har et råd???
min hp
knuzar fra malou
0
0
Svar på denne tråd

Undervisning
Forfatter: 
Dato:  11-11-2004 14:28
Jeg synes du skal kontakte en go' ridelære og få noget hjælp fra hende/ham...

Det er ikke noget man kan læse sig til og det kræver noget undervisning/træning hvis det skal blive bedre :-)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-11-2004 15:12
For at han kan hænge skal der være en vis modstand fra din side.....
Har du prøvet at give slip, lade ham tabe hovedet, og tænke hvad pokker var det?

Du skal tage og give slip...helt slip, han skal bære sit hovede selv.

Men det bedste er nok at få en til lige at kigge efter når du rider....

Venlig hilsen Gitte

UDSTYR SÆLGES Klik her

HARLEY DAVIDSON Electric Glide nyrenoveret sælges
Klik her

0
0
Svar på denne tråd

den skal
Forfatter: 
Dato:  11-11-2004 17:43
jo have noget at hænge i.

Du skal være mere eftergivende i hånden - grunden til at den hænger sig/tager fat - er fordi den møder modstand fra din hånd.

Men også som de andre siger - hvis ikke du har, så find en god underviser som kan hjælpe dig til hvornår du hænger på tøjlen og hvornår du ikke gør - det er nemlig lettere at finde ud af hvornår det er korrekt når der er en på midten der "brøler" SUPER!!!

SÅ skal du se - men fremfor alt eftergivenhed så har den ikke noget at hænge sig i - skulle den mod forventning gøre det alligevel - fører du hånden frem - og så se om den søger din hånd ved at gå bag lod - deter også en anden mulighed for at se om den ligger i hånden på dig

:-P Karina82 :-P

;-D Møgkællinger har det sjovere! ;-D
0
0
Svar på denne tråd

svag bagpart
Forfatter: 
Dato:  11-11-2004 19:46
Hvis en hest er svag i bagparten vil den også kunne finde på at lægge sig hårdt på fortil.
Hvad med at lave lidt bakketræning med den. Det er fremragende muskeltræning og den skal død og pine arbejde bagfra der og kan så ikke ligge sig hårdt til fortil.

Hilsen LeneJ

>o<Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog >o<
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider