min hest har en dum vane med at bliv tung og hænge på bidet - håber i forstår hvad jeg mener, jeg har prøvet at drive ham frem, men synes ikke rigtigt det hjælper, nogen der har et råd??? min hp
knuzar fra malou
Du skal være mere eftergivende i hånden - grunden til at den hænger sig/tager fat - er fordi den møder modstand fra din hånd.
Men også som de andre siger - hvis ikke du har, så find en god underviser som kan hjælpe dig til hvornår du hænger på tøjlen og hvornår du ikke gør - det er nemlig lettere at finde ud af hvornår det er korrekt når der er en på midten der "brøler" SUPER!!!
SÅ skal du se - men fremfor alt eftergivenhed så har den ikke noget at hænge sig i - skulle den mod forventning gøre det alligevel - fører du hånden frem - og så se om den søger din hånd ved at gå bag lod - deter også en anden mulighed for at se om den ligger i hånden på dig
Hvis en hest er svag i bagparten vil den også kunne finde på at lægge sig hårdt på fortil.
Hvad med at lave lidt bakketræning med den. Det er fremragende muskeltræning og den skal død og pine arbejde bagfra der og kan så ikke ligge sig hårdt til fortil.
Hilsen LeneJ
Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog